رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در شهرستان شهرضا بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: مشکلات تولیدکنندگان مرغ در شهرضا نوسان قیمت نهاده‌ها و محصول تولیدی است.
کد خبر: ۶۴۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 29 August 2018

به گزارش تابناک : حمید رئیس‌زاده با اشاره به لیبل‌زنی بر روی لاشه دام در کشتارگاه، اظهار داشت: نظارت بر الصاق لیبل صحیح بر عهده تیم بهداشتی مستقر در کشتارگاه است که پس از انجام بازرسی بهداشتی و تأیید سلامت گوشت بنا به نوع دامی که کشتار شده، لیبل‌ها با فرمت استاندارد چاپ و الصاق می‌شود.

وی افزود: مواردی که برروی لیبل باید درج شود و مصرف‌کنندگان توجه کنند نوع لاشه بره، بزغاله، میش، بز، گاو و گوساله، تاریخ تولید، بهترین زمان مصرف که سه روز برای دام سبک و پنج روز برای دام سنگین است، نام کشتارگاه، شرایط نگهداری و تلفن رسیدگی به شکایات است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان این‌که مهم‌تر از لیبل، مهر مخصوص دامپزشکی است که بعد از طی مراحل پیش سرد در کشتارگاه به هر شقه گوشت در محل ران و سردست الصاق می‌شود، گفت: طبق قانون، وظیفه بازرسی و کنترل و تأیید سلامت گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های دام باید توسط دکتر دامپزشک و کارشناس  بهداشتی بازرسی گوشت انجام شود.

وی بیان کرد: در کشتارگاه شهرضا یک نفر دامپزشک و یک نفر کارشناس بازرسی گوشت به عنوان تیم بهداشتی از زمان قبل از کشتار اقدام به بازرسی قبل از کشتار بعد از ذبح و مراحل کشتار بازرسی حین کشتار، تأیید بهداشتی گوشت و نظارت بر بارگیری و حمل به مقصد فروشگاه‌ها را برعهده دارند.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه ناظر ذبح شرعی توسط دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی در حین کشتار وظیفه نظارت بر ذبح شرعی دام را برعهده دارد، تصریح کرد: در تمام اعیاد و مراسم مذهبی کشتارگاه به صورت فوق برنامه آماده خدمت‌رسانی رایگان به همشهریان است و دامپزشک و مسئول فنی در کشتارگاه حاضر هستند و کار بازرسی بهداشتی را برعهده دارند.

وی با اشاره به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ضرورت کشتار دام در کشتارگاه، بیان کرد: یکی از راه‌های انتقال این بیماری به انسان، گوشت قرمز و فراورده‌های آن است و با خرید گوشت و فراورده‌های گوشتی هویت‌دار بهداشتی این بیماری کنترل می‌شود یعنی گوشتی که مهر و لیبل دامپزشکی به آن الصاق شده یا بسته‌بندی است و لیبل حاوی کد بهداشتی از سازمان دامپزشکی باشد، قابل مصرف است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به اینکه شهرستان شهرضا سومین تولید کننده گوشت مرغ و دومین تولید کننده عسل در استان اصفهان است، افزود: در حال حاضر با وجود 6 واحد مرغ تخم‌گذار در شهرستان شهرضا، سالانه 10 و روزانه 25 تن تخم‌مرغ و سالانه 20 هزار تُن گوشت سفید در شهرستان شهرضا تولید می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت سفید در شهرستان شهرضا، افزود: این مسئله ناشی از افزایش بهای نهاده‌های طیور و متأثر از افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت مرغ گرمای بی‌سابقه در تابستان امسال است که سبب نگرانی مرغداران و در نتیجه کاهش جوجه‌ریزی‌ها شده است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان این حوزه در شهرضا نوسان قیمت نهاده‌ها و محصول تولیدی است، گفت: با وجود نوسانات اخیر در بازار کالا و خدمات، کمترین تنش در بازار عرضه مواد پروتئینی در شهرضا به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرضا دو واحد پرورش پولت و یک واحد پرورش مرغ مادر وجود دارد، تصریح کرد: با شرایط مناسب بهداشتی که فراهم شده تولید تخم‌مرغ در شهرستان شهرضا بیش از 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که علاوه بر تأمین نیاز همشهریان عمده تولیدات به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :