بدهی 470 تا 500 میلیارد تومانی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی اگر چه یکی ازموضوعات مهم وچالشی بین این دو سازمان محسوب می شود، اما آنطور که مسئولان سازمان تامین اجتماعی بارها در مصاحبه های خود عنوان کرده اند، با توجه به جلسات متعددی که در این رابطه بین شهرداری و سازمان تامین اجتماعی برگزار و وعده هایی نیز برای پرداخت آن ازسوی مدیریت شهری مطرح شده؛ اما تعلل این مجموعه در پرداخت این بدهی سنگین که از سال 94 به بعد تجمیع شده است، مشکلات زیادی را برای سازمان ها، شهرداری مناطق و حتی کارکنان شهرداری تهران به وجود آورده است.
کد خبر: ۶۴۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 01 September 2018
به گزارش تابناک : سال گذشته بود که در نشست خبری سمیع الله حسینی مکارم، معاون اقتصادی و مالی وقت شهرداری تهران وی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر شهر مبنی بر مسدود شدن بخشی ازحساب های شهرداری تهران به دلیل بدهی این مجموعه به سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد که در تلاش برای پرداخت بخشی از این بدهی و مذاکره با سازمان تامین اجتماعی هستیم.
 
در آن زمان معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران قول داد که این مساله، مشکلی برای کارکنان شهرداری تهران به وجود نخواهد آورد و آنها همچنان می توانند ازخدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
 
اما مسدود شدن بخش قابل توجهی از حساب های شهرداری مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران توسط سازمان تامین اجتماعی باعث بروز چالش هایی در پرداخت دیون و حتی حقوق پرسنل در برخی از زیر مجموعه های شهرداری تهران شده بود.
 
ایندر حالی بود که ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز در نخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران این اطمینان را داد که بدهی کلان شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعیمشکلی در دریافت خدمات درمانی کارکنان شهرداری تهران به وجود نخواهد آورد.
 
 
از سال گذشته تا کنون عدم پرداخت بدهی کلان شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی به یک چالش بزرگ بین این دو سازمان خدمات رسان تبدیل شده است به گونه ای که تامین اجتماعی بارها برای تحت فشار قرار دادن شهرداری تهران مبنی بر پرداخت دیون معوقه خود به این مجموعه اقدام به مسدود کردن حساب های شهرداری و سازمان های زیر مجموعه آن کرده است.
 
آنطور که مسئولان سازمان تامین اجتماعی بیان می کنند، هر بار مذاکراتی در رابطه با شرایط پرداخت این دیون به این سازمان از سوی مسئولان ارشد شهرداری و با پادرمیانی شورای شهر تهران انجام شده است، اما همچنان شهرداری تهران در پرداخت بدهی خود به این سازمان بد قولی کرده است.
 
با توجه به وجود این جالش بزرگ برای کارکنان شهرداری تهران و سازمان های تابعه آن، اخیر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران خبر از  بازشایی حساب های مسدود شده شهرداری تهران ازسوی سازمان تامین اجتماعی مذاکره برای پرداخت قسطی این بدهی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا داده است.
 
آنطور که مجید فراهانی توضیح داده است؛ بعد از بسته شدن حساب‌ها جلساتی فی‌مابین مسئولان شهرداری و سازمان تامین اجتماعی برای حل این مشکل برگزار شد.
 
از قرار معلوم در این جلسه که بین دو سازمان برگزار شده است، ابعاد مختلف این بدهی،  درباره دلایل پرداخت نشدن و همچنین تاثیر عدم پرداخت در ارائه خدمات بحث شده و درانتها با توافق صورت گرفته حساب‌های شهرداری بازگشایی شد و مقرر شد بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی در اقساط به شیوه‌های گوناگون پرداخت شود.
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار