دبیر اولین جشنواره ایده‌ گردشگری آبادان:
دبیر اولین جشنواره ایده گردشگری آبادان بر لزوم فعال‌تر بودن شورای گردشگری در این شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 02 September 2018

محمود نواصر اظهار کرد: ظرفیت های گردشگری آبادان در تمام حوزه ها ایده‌آل، جذاب و بکر هستند ولی ضرورت دارد در چارچوب مشخص و معینی قرار گیرند تا نتایج مثبتی حاصل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری آبی، رودخانه آب شیرین داریم که در اکثر نقاط دنیا بی‌نظیر است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در آب شور وجود دارد آسیب رسیدن زودتر به کشتی‌ها و همچنین تجهیزات ورزشی آبی است که در آب شیرین این مشکلات به اندازه قابل توجهی کمتر است و در بازده زمانی پایین‌تری اتفاق می‌افتد.

دبیر اولین جشنواره ایده گردشگری آبادان با اشاره به اینکه این شهر در حوزه توریسم فرهنگ‌وهنر، توریسم درمانی و توریسم ورزشی، ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد ولی تاکنون مغفول مانده است، افزود: برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی منظمی برای این حوزه‌ها وجود نداشته اما مسئولان دغدغه این موضوع و همچنین تمایل برای ایجاد نتایج مطلوب را دارند.

نواصر با تاکید بر اینکه شورای گردشگری آبادان باید فعال‌تر باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، توسعه صنعت گردشگری به عنوان پل ارتباطی برای راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و یکی از پر درآمدترین صنعت‌های جهان معرفی شده و کشورهایی که نفت ندارند در حوزه توریسم سرمایه‌گذاری کردند و به درآمدهای هنگفتی نیز رسیده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای در منطقه داریم که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در شرایط اقتصادی حساس با جذب گردشگر داخلی و خارجی درآمد خوبی را برای این منطقه رقم زد.

 

منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار