رییس حوزه هنری خوزستان گفت: هنر در بخش سینما باید توجه بیشتری را به کودکان و سینماگران کودک اختصاص دهد.
کد خبر: ۶۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 02 September 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در حاشیه گشایش سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان در اهواز با بیان این مطلب گفت: متاسفانه امروز سینمای گیشه بخش عمده‌ای از توان سینما را به سمت خودش برده است و به کودکان توجه چندانی نمی‌شود و سینماگران کودک بسیار مهجور هستند.

وی اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا بنده نیز به عنوان یک سینماگر بگویم که متاسفانه اکران‌های شایسته و مناسبی به سینمای کودک و نوجوان اختصاص داده نمی‌شود که امیدواریم نگاه جامعه صنفی سینما به این امر تغییر پیدا کند و نگاه ویژه‌ای را به ژانر کودک داشته باشند.

طباطبایی ضمن شادباش این روز به کودکان و نوجوانان بیان کرد: حوزه هنری استان خوزستان در شرح وظایف مرتبط با کودکان و نوجوانان هم در حوزه نمایش و هم در حوزه فیلم کوتاه و نیز سرود پایبند به تولید کارهای ارزشمند و متناسب با رده‌های سنی کودکان و نوجوانان در استان و کشور بوده و هست.

رییس حوزه هنری خوزستان خاطرنشان کرد: در زمان حضور اینجانب حوزه هنری خوزستان تولیدات بسیار خوبی را ارایه داده است که البته بنده به طور مستقل 2 فیلم سینمایی را تهیه‌کنندگی کردم که هم‌اکنون فیلم سینمایی اسکی‌باز به عنوان پرافتخارترین و بهترین فیلم سینمایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران از میان این دو در لندن و ایرلند در حال اکران است.

طباطبایی با بیان این که معصوم‌ترین قشر هر جامعه‌ای کودکان هستند گفت: اگر به موضوعات روز دنیا از نگاه کودکان نگاه کنیم می‌توان راه حل تمام مشکلات جامعه را بیابیم و فرهنگ‌سازی که برای این قشر از جامعه یعنی کودکان و نوجوانان در تمام طول عمر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار