کد خبر: ۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه، منصور جلایر مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی طی سخنانی گفت : یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با الزامات استاندارد است که در این راستا کارشناسان اداره کل نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و توزیع و نیز نمونه برداری از این مراکز اقدام می کنند.

مدیرکل استاندارد استان با اعلام اینکه وجود علامت استاندارد به مصرف کننده اطمینان خاطر می دهد، از واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و... خواست که نهایت تلاش خود را برای استانداردسازی محصول و خدمات خود به کار بندند.

وی اذعان کرد: مردم باید هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتما از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند و این اداره کل نیز اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و ارجاع آنان به مراجع ذیصلاح قضایی را دارد.

ایشان در ادامه سخنان خود آماری نیز از صدور پروانه های استاندارد ارائه کرد.در این راستا وی گفت:تاکنون 600 پروانه در راستای نظارت های صورت گرفته بر واحدها و محصولات مشمول استانداردهای اجباری صادر گردیده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 100 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحد های تولیدی و خدماتی تحت پوشش در زمینه های غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و خدمات سردخانه ای صادر شده است.

جلایر افزود: همچنین در این مدت، تعداد 504 پروانه کاربرد علامت استاندارد پس از حصول اطمینان از شرایط واحدهای تولیدی یا خدماتی تمدید و تعداد 107 پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال شده است.

مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل فرآورده های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به 894 پروانه رسیده است، اضافه کرد: یکی از دلایل عمده ابطال پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی پیگیر نبودن واحد تولیدی برای تمدید پروانه و نیز تعطیلی یا غیر فعال بودن واحدهای تحت پوشش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار