سرپرست اداره کل زندانهای خوزستان:
سرپرست اداره کل زندانهای خوزستان با بیان اینکه در خوزستان حدود ۱۴ هزار زندانی ثابت و ۲۵ هزار زندانی متغیر وجود دارد، گفت: اکنون ارائه هرگونه خدمت به خانواده های زندانیان تنها به قشر خیّر محدود است و هیچ بودجه‌ای در این خصوص اختصاص نمی یابد.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 06 September 2018

حمزه بروجنی در جلسه شورای اجتماعی خوزستان که امروز (15 شهریور ماه) با حضور سرپرست وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در حوزه زندانیان اظهار کرد: توانمندسازی شغلی خانواده‌های زندانیان و سرپرستان خانوار، توانمندسازی شغلی زندانیان آزاد شده، پوشش بیمه درمانی خانواده زندانیان و برگزاری کلاس های آموزشی اجتماعی ویژه همسران زندانیان از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه زندان ها در خوزستان برنامه ریزی شده است.

سرپرست اداره کل زندانهای خوزستان گفت: چالش هایی وجود دارد که موجب شده اهداف جامه عمل نپوشند. در فصل پنج آیین نامه زندان ها، اداره کل زندانها یا سازمان زندانها جزو ارگان‌های حمایتی محسوب نمی شوند و به همین جهت از دریافت هرگونه کمک های نقدی خارج هستند.

بروجنی بیان کرد: در خوزستان حدود ۱۴ هزار زندانی ثابت و ۲۵ هزار زندانی متغیر وجود دارد بنابراین با توجه به این جمعیت آماری بالا انتظار داریم در این زمینه کار ویژه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه کمک به خانواده های زندانیان نباید به تنها به قشر خیّر محدود شود، ادامه داد: از ۲۴ هزار و ۳۱۸ نفر از زندانیانی که پس از محکومیت آزاد می‌شوند، حدود ۵۸۰۷ نفر شامل تسهیلات وام های خوداشتغالی می شوند که متاسفانه در سال تنها می توانیم ۷۵ نفر را تحت پوشش تحصیلات وام های خوداشتغالی قرار دهیم.

سرپرست اداره کل زندانهای خوزستان بیان کرد: اکنون هرگونه خدمت به خانواده های زندانیان به قشر خیّر محدود است و هیچ بودجه‌ای در این خصوص اختصاص نمی یابد که انتظار داریم به این موضوع توجه شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار