مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سینمای قبل از انقلاب در الگوسازی و اسطوره سازی موفق بود اما سینمای پس از انقلاب نتوانست واقعیات جامعه را به درستی به تصویر بکشد.
کد خبر: ۶۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 09 September 2018

محمد جوروند شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی سینما در سینما اکسین اهواز با اشاره به افول سینما به دلیل تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که در پس زمینه ذهنی خود در کودکی و نوجوانی خاطرات غنی، دوست داشتنی و شگفت انگیز از سینما نداشته باشد.

وی با اشاره به گفته یکی از بزرگان سینما مبنی بر تفاوت میان سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب افزود: یکی از تفاوت هایی که در سینمای قبل و بعد از انقلاب ایجاد شد که در سینمای قبل از انقلاب اگرچه الگوی واقعی در جامعه خیلی کم بود اما آدم های کوچک، الگوهای بزرگ و حتی اسطوره ها را در دل خود پرورش می دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: پس از انقلاب با وجود حضور آدم های بسیار بزرگ در جامعه، سینمای ایران نتوانست همپای انسان های واقعی در جامعه اسطوره بسازد و الگویی را برای جامعه، جوانان و نوجوانان به وجود آورد.

جوروند یادآور شد: با بسیاری از بازیگران قبل از انقلاب همذات ‌پنداری می کردیم اما چه اتفاقی افتاده که با وجود شخصیت های بسیار بزرگ در جامعه پس از انقلاب و عجین شدن سینما با مفاهیم دینی و ارزشی متأسفانه سینمای ما نتوانست از آنها الگوبرداری کند.

وی اضافه کرد: سینماگران و فیلمنامه نویسان ما حتما باید همراه مردم باشند و این نقیصه را جدی بگیرند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وجود برخی مشکلات باعث شده تا فضای کار برای سینماگران باز نباشد و موانعی برای آنها ایجاد شود.

جوروند با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم های کودک و نوجوان در اهواز همزمان با اصفهان و وجود سانس های شبانه سینما در اهواز به دلیل استقبال مردم، گفت: علاقمندی مردم خوزستان به سینما ریشه تاریخی دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار