رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان گفت: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانعی بزرگ در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بین نابینایان و کم بینایان این استان است.
کد خبر: ۶۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 23 July 2015
رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان گفت: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانعی بزرگ در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بین نابینایان و کم بینایان این استان است.

 به گزارش ایرنا؛ سمیه سهیلی اظهار کرد: هم اکنون در تدارک اعزام تیم دو و میدانی مردان همدان به لیگ نابینایان و کم بینایان کشور هستیم اما مشکلات مالی شرایط اعزام را سخت کرده است.

وی بیان کرد: برای اعزام دونده های همدانی به لیگ کشور که عنوان نایب قهرمانی کشور را یدک می کشند، 40 میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.

سهیلی افزود: حتی به دلیل کمبود منابع مالی نتوانستیم در لیگ دو و میدانی بانوان با وجود اینکه عنوان قهرمانی کشور را نیز کسب کرده بودیم، حضور یابیم اما با این وجود به خاطر برخورداری از قهرمانان بین المللی در بخش مردان حضور یافته ایم.

وی با اشاره به اینکه حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای نیازمند حمایت خیرین ورزش دوست و بخش خصوصی است، گفت: دستگاه ورزش استان در حد توان از ورزش نابینایان و کم بینایان حمایت داشته است منتهی در عرصه قهرمانی و حرفه ای نیاز مبرم به حمایت بخش خصوصی به عنوان حامی مالی داریم.

سهیلی افزود: 40 میلیون تومان هزینه تیمداری در لیگ دو و میدانی کشور بودجه زیادی نیست و برای ایاب و ذهاب و اقامت تیم مورد نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی نخستین تیم تاریخ فوتبال کم بینایان استان همدان گفت: تمرینات این تیم در روزهای اخیر با مربیگری علی اصفهانی آغاز شده و قرار است بزودی در لیگ مینی فوتبال پنج نفره کشور شرکت کنیم.

وی همچنین به راه اندازی تیم جودو بانوان نابینایان و کم بینایان همدان اشاره کرد و گفت: این رشته ورزشی هم اکنون فعالیت خود را با جذب نفرات علاقه مند آغاز کرده است.

در حال حاضر یکصد ورزشکار نابینا و کم بینای همدانی در رشته های مختلف فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار