رئیس هیئت بسکتبال استان گفت: با توجه به اینکه بسکتبال اصفهان نماینده ای در لیگ برتر ندارد در تلاش هستیم تا یک تیم دسته یک را از استان آماده کنیم.
کد خبر: ۶۵۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 24 September 2018

به گزارش تابناک : جواد داوری وضعیت بسکتبال استان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، هیئت بسکتبال استان اصفهان دومین هیئت برتر کشور است و دلیل این موفقیت تلاش‌هایی است که در حوزه تیم‌های پایه انجام گرفته است اما متاسفانه در لیگ برتر کشور نماینده ای نداریم و در تلاش هستیم تا یک تیم دسته یک خوب تشکیل بدهیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش پایه ادامه داد: ما غالب تلاش و تمرکز خود را در تیم‌های پایه به کار گرفته‌ایم و امیدواریم آینده روشنی را برای بسکتبال استان رقم بزنیم و صلابت گذشته استان را بازگردانیم.

رئیس هیئت بسکتبال استان ظرفیت موجود در استان را مناسب دانست و گفت: خوشبختانه گرایش نوجوانان به بسکتبال خوب است و در هدفگذاری‌هایی که در هیئت تعیین کردیم در تلاش هستیم تا در آینده بسکتبال را به ورزش اول استان تبدیل کنیم. اگرچه این کار، بسیار دشوار اما ممکن است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آن موفق باشیم.

وی پیرامون پخش زنده مسابقات بسکتبال افزود: بسکتبال ورزشی نیست که درآمدزایی چندانی داشته باشد و اما اگر موفق شویم نماینده‌ای در لیگ دسته یک داشته باشیم حتما تعاملاتی برای پخش زنده این مسابقات با صدا و سیمای استان خواهیم داشت.

داوری مشکلات مالی را اصلی‌ترین معضل هیئات ورزشی دانست و گفت: متاسفانه چالشی که نه فقط هیئت بسکتبال بلکه همه هیئات ورزشی با آن دست به گریبان هستند مشکلات مالی است که به عنوان مثال می‌توان به بالا بودن کرایه سالن‌های ورزشی اشاره کرد. هیئت بسکتبال اصفهان با ۱۴ تیم که در پوشش خود دارد می‌تواند هزینه سالن‌های ورزشی را صرف همین تیم‌ها کند؛ با شرایط موجود، پیشرفت ورزش کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی پیرامون خصوصی‌سازی تیم‌ها و واگذاری آنها به باشگاه‌های خصوصی بیان کرد: در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته که نتایج خوبی نیز داشته است و شرکت‌های خصوصی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند اما مشکلی که وجود دارد این است که سرمایه‌گذاری در بسکتبال با توجه به هزینه‌هایی که وجود دارد، برای اسپانسر درآمدزایی ندارد و این حامیان و سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار