استاندار قزوین:
استاندار قزوین در شورای حفاظت از منابع آبی گفت: مشکل کم‌آبی در استان جدی است و در این راستا اگر مصرف آب در استان کنترل نشود، مردم در سال‌های بعد با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه خواهند بود.
کد خبر: ۶۶۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 30 September 2018

مشکل کم‌آبی در استان قزوین جدی استبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای حفاظت از آب که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: درصورتی‌که مردم نسبت به خطر کم‌آبی توجیه شوند می‌توانیم گام‌های بلندتری را برای کنترل مصارف آب در استان برداریم.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در استان جدی است و طبق شواهد سال آینده نیز وضع بهتری در این زمینه نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر مصرف آب را در استان کنترل نکنیم مردم در سال‌های بعد با مشکلات جدی‌تری در این زمینه مواجه خواهند بود.

استاندار قزوین یادآور شد: در مدیریت چاه‌های آب نیز تنها نباید به فکر منافع کوتاه‌مدت باشیم و باید به‌گونه‌ای اقدام کرد که دشت قزوین زنده مانده و نسل‌های آینده نیز از منافع آن برخوردار شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های کشاورزان برای بهره‌مندی بیشتر از چاه‌های کشاورزی ابراز کرد: اگر اجازه برداشت بدون اندازه از منابع آبی به همه مردم داده شود خیانت به نسل‌های آینده کشور است و موجب می‌شود در آینده مسئولان فعلی را سرزنش کنند.

زاهدی با اشاره به اقدام اداره آب منطقه‌ای برای انسداد چاه‌های مجاز و غیرمجاز عنوان کرد: برای انسداد چاه‌های فرم یک و پنج باید طبق قانون اقدام شود.

وی بابیان اینکه برداشت‌های آب از بالادست سدهای بالاخانلو و نُهُب یکی از مشکلات بهره‌برداری از این طرح‌ها است، ادامه داد: باید در این خصوص یک نامه به وزیر نیرو نوشته شود تا تکلیف استان و پروژه‌های در حال تکمیل در این زمینه مشخص شود.

این مسئول با اشاره به اقدام تهران برای انتقال آب از سد طالقان گفت: باید یک نامه مفصل نیز در این رابطه به وزیر نیرو نوشته شود که تکلیف قزوین برای تأمین آب شرب موردنیازش چیست؟

زاهدی یادآور شد: باید برای مصرف بهینه آب نسبت به اصلاح الگوی کشت و اولویت قراردادن پسآب برای مصارف صنعتی اقدام کرد و کاهش مصارف آبی نیز به جد در ادارات پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار