نخبگان جامعه ما در هر جایی، هر مجموعه ای و هر رده ای که سویه های ناکارامدی، بازی های سیاسی و بده بستان های مناصب و تلاش برای سکو قراردادن مسئولیت های کنونی برای بلندپروازی های خام اندیشانه ورود به مجلس، مشاهده شود و یا گمانه زنی شود می بایست سکوت تاسف بار و غیرقابل توجیه را کنار بگذارند
کد خبر: ۶۶۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 01 October 2018

متاسفانه در حالی که در دنیای امروز همه صاحب نظران اجتماعی و اندیشمندان توسعه متفق القول، بر این باورند که بدون دارا بودن یک مدیریت علمی، بی حاشیه، غیررانتی در عرصه آموزشی، و استفاده بهینه از ظرفیت های علمی و برنامه ریزی اصولی و سرمایه گذاری بر روی این حوزه مهم، نمی توان به گام برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه اندیشید در کشور ما این موضوع جدی گرفته نمی شود.

این در حالی است که ما برای آنکه قافله توسعه عقب نیفتیم چاره ای جز این نداریم که ساحت حوزه های مهم و زیرساختی را از سیاسی کاری و بده بستان های غیرمعقول بزداییم. 

خوزستان قلب استراتژیک و تپنده ایران است. استان خوزستان با وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوان و منابع مادی و اقتصادی متعدد و متکثر همچنین وجود نیروی انسانی دلسوز و کارامد و فرهنگیان متعهد، از جایگاه شایسته و در خور نام و آازه ی بلند مردم شریف اش در عرصه های آموزشی و پرورشی و علمی برخوردار نیست و رتبه های قعر جدولی، تنها عرق شرم و افسوس را بر پیشانی مدیران و نخبگانی که در برابر این وضع سکوت کرده اند جاری می نماید.

فراتر از این موضوع، باید توجه داشت که نخبگان جامعه ما در هر جایی، هر مجموعه ای و هر رده ای که سویه های ناکارامدی، بازی های سیاسی و بده بستان های مناصب و تلاش برای سکو قراردادن مسئولیت های کنونی برای بلندپروازی های خام اندیشانه ورود به مجلس، مشاهده شود و یا گمانه زنی شود می بایست سکوت تاسف بار و غیرقابل توجیه را کنار بگذارند و دفاع از حقوق مردم و سرزمین عزیزمان را بر برقراری دوره مدیریت افرادی که خروجی عملکردشان چیزی جز ضعف و ناکارامدی را نشان نمی دهد، ترجیح بدهند. 

امروز اگر نخبگان جامعه می خواهند نگران ناکارآمدی، ضعف مدیریت، توزیع انتصابات بر اساس برخی شاخص های غیرعلمی و نگاههای قومی و فضاحتِ تجربه مکرر رده های قعر جدولی  و ... نباشند باید آستین همت بالا بزنند و هر جا که ناکارامدی و ضعف و بی برنامگی می بینند فریاد بزنند و آن را موضوع گفتگو و بحث و تبادل نظر کنند.از طرف دیگر باید دانست در حوزه آموزش و پرورش که زیرساخت مهم پیشرفت و سنگ بنای توسعه کشور است مسئولیت نخبگان در آگاه سازی مردم و مسئولان طراز اول کشور و نمایندگان مجلس بسی سنگین تر و مهم تر است.

ما معتقدیم باید برای آینده فرزندان این سرزمین اندیشناک بود. دغدغه داشت و اجازه نداد با سکوت های آینده سوز، به همین راحتی سرنوشت فرزندان و آینده سازان مان در هر گوشه این ملک و دیار، ایران عزیز، وجه المصالحه باقی ماندن این و آن بر کرسی صدارت و مدیریت بشود.

از سوی نخبگان جامعه می بایست منادی هشدارهای جدی به کسانی باشند که خدای ناکرده، سَرِ آن دارند تا با توهمی خام اندیشانه، نیم نگاهی به کرسی های سبز مجلس داشته باشند و ساحت هایی از توسعه و نظام اداری و مدیریتی در کشور را که با آینده میهن عزیزمان سر و کار دارد را قربانی چنین خواسته ها و توهماتی کنند، این موضوع در هر مجموعه و رده و سازمان و ساحت و دیاری باید مورد توجه و تامل قرار بگیرد و با واکنش جدی نخبگان و روشنفکران جامعه قرار بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار