کد خبر: ۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 25 July 2015
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس البرز از اوضاع نابسامان اعتباری اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس ابراز نگرانی کرد.
علی بهرامی گفت: از سال 90 تا 92 حدود پنج هزار کلاس در البرز هوشمند سازی شد اما اواخر سال 92 تاکنون به علت مشکلات بودجه‌ای این امر توجیهی ندارد.
وی افزود: هوشمند سازی مدارس با توجه به کمبود کلاس و همچنین  استاندارد نبودن فضاهای آموزشی موجود معقول به نظر نمی‌رسد به همین دلیل در 2 سال اخیر هیچ کلاسی در استان هوشمند نشده است.
بهرامی خاطرنشان کرد: وضعیت اعتباری اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس به هیچ وجه در شان و جایگاه استان البرز نیست و این وضعیت در حالی وجود دارد که این استان مجموعا و برای رفع تمامی معضلات موجود به دوهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما کل بودجه عمرانی استان 100 میلیارد تومان است.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس البرز ادامه داد: پنجشنبه هفته گذشته به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان، نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای تشکیل دادیم و در آنجا عنوان کردیم که دیگر نمی‌توان با معضل مدارس البرز به صورت مسکن مقطعی برخورد کرد.
وی گفت: در جلسه مذکور بیان داشتیم که استانداری قادر به تامین بودجه مورد نیاز اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس البرز نیست و وزارت آموزش و پرورش باید در این خصوص چاره‌ای بیاندیشد.
بهرامی در خصوص مدارس دو شیفت استان البرز تصریح کرد: میانگین تعداد مدارس دوشیفت در کشور 10 تا15 درصد است اما این رقم در البرز 50 درصد است.
وی افزود: برای حل این معضل به ساخت 564 مدرسه جدید نیاز داریم تا کل مدارس دوشیف استان یک شیفت شوند و این کار نیازمند اعتباری هزار و 500 میلیارد تومانی است.
بهرامی با ابراز نگرانی از تراکم بالای جمعیت در کلاس‌ها خاطرنشان کرد: میانگین تراکم جمعیت کلاس‌های کشور بین 21 تا 22 نفر است اما کلاس های مدارس البرز به طور میانگین 31تا32 نفر را در خود جای داده است.
این مسول یادآور شد: برای حل معضل تراکم بالای کلاس های استان نیز به ساخت 350 مدرسه جدید نیاز داریم که خود رقمی بالغ بر یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار می طلبد.
بهرامی در خصوص ساخت مدارس در مسکن مهر البرز تصریح کرد: حدودا یکصد هزار واحد مسکن مهر در البرز ساخته شده است اگر به ازای هر 500 واحد به یک مدرسه نیاز داشته باشیم در این واحدها 200 مدرسه باید ساخته شود. 
وی افزود: این در حالیست که فقط 20 مدرسه در جوار مسکن مهر البرز ساخته شده است و این پروژه با کمبود 180 مدرسه مواجه است که ساخت آن 540 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان  البرز یادآورشد: البرز 300 مدرسه فرسوده دارد که نیمی از این مدارس باید تخریب و مجددا ساخته و نصف دیگر باید مقاوم سازی شود که این نیز 400 میلیارد تومان اعتبار عمرانی لازم دارد.
وی افزود: با توجه به این نیازها مجموعا باید هزار و200 مدرسه جدید در استان ساخته شود که رقمی بالغ بر دوهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار را به خود می طلبد اما استانداری سالانه فقط 10 میلیارد تومان به اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص داده است که با آن می‌توان سه مدرسه جدید ساخت. 
بهرامی تصریح کرد: البرز به دلیل نرخ رشد سریع جمعیت و مهاجرت پذیری زیاد استان شاخصی است و در زمینه آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه‌ای شود و در این راستا وزیر آموزش و پرورش قول‌هایی داده است که باید منتظر عملیاتی شدن آن باشیم.
وی در پایان گفت: دولت در قالب وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل این مشکلات نیست و همه دستگاههای اجرایی و دخیل در امر آموزش پرورش و همچنین مردم و خیرین باید کمک کنند تا اوضاع نابسامان مدارس استان رفع شود؛ چرا که جامعه سالم در گرو تربیت صحیح دانش‌آموزان در مدارس است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار