کد خبر: ۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹ 26 July 2015
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ، از وقوع آتش سوزی بزرگ در یک انبار ۱۰ هکتاری جعبه و چوب در جنوب غرب تهران خبر داد .

سیدجلال ملکی گفت: وقوع حریق در یک انبار بزرگ جعبه و چوب بعد از ظهر شنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ۸ ایستگاه را به همراه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خلازیل در جنوب غرب پایتخت اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هکتار بود که در آن به فواصل چند ده متری تکه‌های چوب، جعبه و لوازم قابل اشتعال دیگر روی هم چیده یا تلنبار شده بود، گفت: به نوعی از این محل به عنوان یک انبار روباز استفاده می‌شد.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش از قسمتی از این انبار آغاز شده و با توجه به وزش باد و باز بودن فضا طی مدت چند دقیقه حدود بیش از یک هکتار از این فضا را دربرگرفته و در حال سرایت به بخش‌های دیگر بود، افزود: آتش‌نشانان بلافاصله از چند جهت وارد عملیات شده و مهار حریق را در دستور کار خود قرار داده و مدتی بعد موفق به جلوگیری از پیشروی آتش شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان با ۳۰ دستگاه خودرو عملیات خود برای اطفای حریق را ادامه دادند، گفت: با گذشت بیش از یک ساعت از وقوع حادثه سرانجام شعله‌های آتش در این مکان اطفاء شد.

وی با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفاء را با سختی‌هایی روبه رو کرده بود، افزود: چهار آتش نشان در جریان عملیات اطفای حریق دچار دودگرفتگی شدند که به عوامل اورژانس تحویل شدند.

ملکی ادامه داد: در جریان این عملیات عوامل شهرداری، عوامل اورژانس، عوامل پلیس و عوامل ستاد بحران در منطقه حضور داشتند و آنطور که اسناد نشان می‌دهد پیش از این چندین بار آتش‌نشانی تهران و همین طور عوامل شهرداری نسبت به ناایمن بودن این منطقه و آسیب‌پذیری آن در مقابل حوادث هشدار داده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه این حادثه مصدوم و فوتی نداشت گفت: میزان خسارت برجای مانده نسبتا بالا بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز، افزود: پس از اتمام عملیات اطفای حریق کارشناسان آتش نشانی عملیات خود را برای یافتن علت قطعی بروز این حادثه آغاز خواهند کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار