کد خبر: ۶۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 26 July 2015

فرماندار شهرستان اشتهارد گفت: با حضور مسئولان آیین کلنگ‌زنی طرح احداث سیستم آب شیرین‌کن در اشتهارد انجام می‌شود.
ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد گفت: توسعه خدمات‌رسانی به مردم و ارتقای امکانات در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با اعلام این که آب شرب سالم و شیرین یکی از مهم‌ترین نیازها و مطالبات مردم این شهرستان محسوب می‌شود افزود: در این راستا و به منظور تحقق اهداف مورد نظر آیین کلنگ‌زنی طرح احداث سیستم آب شیرین‌کن در این شهرستان انجام می‌شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص است لذا برخی از منابع آبی موجود در این شهرستان شور بوده لذا مردم برای استفاده از این منابع با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن در داخل منازل خود آب ورودی به لوله‌ها را به آب شیرین تبدیل می‌کنند.
فرماندار شهرستان اشتهارد تأکید کرد: البته نصب این سیستم در منازل هزینه‌بر است و تمام قشرهای مختلف مردم نمی‌توانند از این مهم بهره‌مند شوند.
اینانلو افزود: در این راستا و به منظور توسعه خدمات‌رسانی به مردم و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شورا و اداره آبفا یک قطعه زمین در کنار مخزن 5 هزار مترمکعبی نصب خواهد شد.
وی بیان داشت: در این راستا طی چند روز آینده کلنگ احداث این سیستم در این شهرستان به زمین خورده و براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا سال 95 تأسیسات سیستم آب شیرین‌کن در این شهرستان احداث و راه‌اندازی خواهد شد.
فرماندار اشتهارد در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: روش احداث و راه‌اندازی این سیستم به گونه‌ای است که پس از اتمام عملیات شیرین‌سازی آب، این مهم از طریق لوله‌های آب موجود در سطح شهر به داخل منازل انتقال داده می‌شود و مردم هر زمانی که نیاز داشته باشند و با بازکردن شیر آب می‌توانند از آب شیرین بهره‌مند شوند.
به گفته اینانلو عملیات اجرایی این طرح با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان و از طریق اعتبارات ملی تأمین شده است که به زودی عملیات کلنگ‌زنی این مهم با حضور مسئولان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار