کد خبر: ۶۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 26 July 2015

واژگونی پژو ۲۰۶ اس دی در محور شبستر صوفیان

به گزارش خبرنگار شبستر نیوز ساعت ۱۲ظهر امروز یک شنبه مورخه ۹۴/۰۵/۰۴ یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ اس دی بر اثر بی احتیاطی وسرعت خیر مجاز در محور شبستر صوفیان مقابل جایگاه سوخت سی ان جی واژگون شد در این حادثه خوشبختانه که تنها ...

به گزارش خبرنگار شبستر نیوز ساعت ۱۲ظهر امروز یک شنبه مورخه ۹۴/۰۵/۰۴ یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ اس دی بر اثر بی احتیاطی وسرعت خیر مجاز در محور شبستر صوفیان مقابل جایگاه سوخت سی ان جی واژگون شد در این حادثه خوشبختانه که تنها سرنشین این خودرو راننده بود جان سالم به در برده وهیچ گونه آسیبی ندیده است خاطر نشان می شود بستن کمر بند ایمنی جان ایشان را نجات داده است

مراسم کلنگ زنی ( پل )روستای یای شهری بخش مرکزی، توسط محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه



ظفر محمدی،معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه ، عصر روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات احداث پل روستایی یای شهری این شهرستان افزود: این طرح ها شامل 69 طرح دهیاری وسه طرح مشارکتی است.
وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای طرح های دهیاریها 40 میلیارد ریال می باشد.وی اظهار کرد: این طرح ها شامل آسفالت ریزی، معبر سازی و احداث برخی ابنیه های عمومی در روستاها می باشد که با مشارکت خود اهالی روستاها انجام می پذیرد.
فرماندار ویژه مراغه گفت: پل روگذر یای شهری این شهرستان طرح مشارکتی دهیاری و مردم این روستا است که با یک میلیارد ریال اعتبار و مشارکت 100 درصدی مردم روستا احداث می شود.
محمدی، ادامه داد: عملیات اجرایی دو پل روستایی شامل پل روستای سعیدآباد با 850 میلیارد ریال و پل روستای کهلان با 600 میلیارد ریال اعتباربا مشارکت مردمی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .وی یادآوری کرد: پل روستایی یای شهری به طول ده متر در دو دهنه به عرض شش متر و به ارتفاع سه و نیم متر از سطح آب احداث می شود.بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمام روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو بوده و 58 روستا نیز دارای دهیاری است

قمه کشی در مرند منجر به قطع دست یک نفر شد

در پی دعوای شدید در منطقه یکان شهر مرند دست یکی از طرفین دعوا در اثر ضربه قمه قطع شد.

به گزارش یاشیل وطن ، در این نزاع شدید ضارب با قمه به فرد مقابل حمله کرده و در پی آن دست وی از ناحیه مچ کاملا قطع شد.

حاضرین در صحنه بلافاصله دست قطع شده و فرد مضروب را به بیمارستان آیت الله حجت مرند انتقال دادند و با توجه به اینکه زمان زیادی از حادثه نگذشته بود عمل پیوند آغاز گردید.

براساس این گزارش این عمل پیوند نه تنها در مرند بلکه در استان برای اولین بار انجام گردید و پس از یک جراحی ۱۳ ساعته دست قطع شده پیوند شد.

رقابتهای وشوو سبک ساندا انتخابی جوانان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی پنجشنبه و جمعه در شهر مرند برگزار شد

یاشیل وطن: این رقابتها با حضور ۸۷ وشووکار از شهرستانهای تبریز، مرند، میانه، مراغه، جلفا، شبستر، سراب، اهر و باسمنج به مدت دو روز در خانه رزمی کوثر شهر مرند برگزار گردید.

در پایان این رقابتها مرند، باسمنج و تبریز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در این دوره از مسابقات ورزشکاران مرند ۸ و ورزشکاران باسمنج و تبریز هرکدام سه مدال طلا کسب نمودند.

غرق شدن یک جوان ۲۲ ساله در سد خاکی اهر

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر از غرق شدن یک جوان ۲۲ ساله در سد خاکی روستای ورگهان از توابع شهرستان اهر خبر داد.
به گزارش اهرنیوز، یداله نریمانیان در گفتگو با خبرنگاران، از خفه شدن یک نفر در سد خاکی شهرستان اهر خبر داد و اظهار داشت: با اعلام خبر مبنی بر غرق شدن یک جوان توسط پلیس نیروهای امدادی آتش نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر ادامه داد: این حادثه ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز جمعه در سد خاکی روستای ورگهان از توابع شهرستان اهر رخ داد.
وی افزود: این جوان ۲۲ ساله که که ساکن تهران بود هیچگونه آشنایی با فن شناگری آشنایی نداشت، برای آب تنی وارد این سد خاکی شده که در نهایت به دلیل خفه شدن در آب جان خود را از دست داد.
نریمانیان اضافه کرد: بعد از چندین ساعت تلاش غواصان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر جسد پیدا شده و به بیمارستان باقرالعلوم اهر منتقل شد.
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر خاطر نشان کرد: سد خاکی روستای ورگهان به دلیل نداشتن حفاظ و ایمنی برای تفریح همشهریان خطرناک است.



راه اندازی دومین ایستگاه مطالعه­ در کلینیک تخصصی باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر


دومین ایستگاه مطالعه­ ی شهرستان اهر در محل کلینیک تخصصی باقرالعلوم (ع) بیمارستان اهر به همت اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان اهر نصب و راه­ اندازی شد.

به گزارش اهرنیوز، محمد رحمانی، رئیس اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان اهر؛ با اعلام خبر راه­ اندازی این ایستگاه گفت : طرح­های ایستگاه مطالعه و پیک مهر یکى از برنامه­ هاى نهاد کتابخانه­ های عمومی کشور براى عمومى نمودن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است که از سال گذشته همگام با سایر شهرهای کشور در شهرستان اهر نیز به اجرا در آمده است.

وی، خاطرنشان کرد : ایستگاه کلینیک باقرالعلوم (ع) دومین ایستگاه مطالعه راه­اندازی شده در اهر می­باشد که به همت اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان راه اندازی شده است. در همین راستا سال گذشته نیز یک ایستگاه در درمانگاه تامین اجتماعی و سه عدد گنجه پیک مهر در کلینیک­های شیخ الرئیس و فرهنگیان و همچنین بیمارستان اهر نصب و مورد بهره­برداری قرار گرفته بود.

رحمانی، در معرفی ایستگاه مطالعه افزود : ایستگاه مطالعه، قفسه کتابى با پانزده عنوان کتاب مفید برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در تمام مقاطع سنی و تحصیلی است. هر فرد می­تواند با مراجعه به ایستگاه­های مطالعه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از پانزده روز به همان ایستگاه یا هر یک از ایستگاه­های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه­ هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه­ هاى عمومى باز گرداند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر، در خاتمه سخنان خود گفت : از مردم فهیم و فرهنگ­مدار شهرستان انتظار داریم در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب­ها دقت نموده و با استقبال از طرح­های کتابخوانی به اجرا درآمده در شهرستان، اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان را در جهت ارتقاء میزان مطالعه مفید در جامعه یاری نمایند.

معاون وزیر راه در کلیبر وعده کرد: آسفالت ۸۰ کیلومتر از معابر روستایی کلیبرراه‌های دسترسی به ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار کلیبر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال آسفالت می شود

معاون وزیر راه در نشست بررسی مسایل و مشکلات راه های شهرستان کلیبر با وعده ی آسفالت ۸۰ کیلومتر از معابر روستایی این شهرستان، گفت: بر این اساس راه دسترسی به ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار شهرستان کلیبر آسفالت میشود.
میرشفیعی با اظهار تاسف از این که بودجه‌ی راه‌های روستایی در سال گذشته برابر با صفر بود، اظهار امیدواری کرد: با تامین کامل اعتبارات مورد نیاز، راه روستایی تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور تکمیل و آسفالت شود
وی گفت: در استان آذربایجان شرقی منطقه‌ی قره‌داغ و چاراویماق کم برخوردارترین مناطق در حوزه‌ی راه هستند. بنا بر این ردیف اعتباری ویژه‌یی برای حل مشکل راه این مناطق پیش بینی شده است

فرماندار کلیبر با بیان این که هیچکدام از شهرهای کلیبر و آبش احمد در شهرستان کلیبر کمربندی ندارند، اظهار کرد: به همین دلیل با تردد خودروهای سنگین و ترافیک عظیم ناشی از عبور خودروهای گذری به شهرستان‌های مجاور، خیابان‌های اصلی به طول ۹ کیلومتر به طور مرتب نیازمند بهسازی و آسفالت می‌شوند که برای جبران این خسارت همکاری وزارت راه و شهرسازی لازم است.

فریدون بابایی همچنین کوهستانی و گردشگرپذیر بودن شهرستان کلیبر را دلیل دیگری برای توجه به وضعیت جاده‌های این شهرستان دانست که فاصله‌ی معناداری میانگین استانی دارد

وی مشارکت روستاییان کلیبری در بهسازی راه‌های روستایی را ستودنی توصیف و خاطرنشان کرد: در صورت تأمین ماشین‌آلات راه‌سازی از سوی وزارت راه ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات راه‌های روستایی را حل کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اظهار این که این اداره‌ی کل از نظر برخورداری از خودروهای ماشین‌سازی با محدودیت روبه‌روست، اظهار کرد: ادارات شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند نیازمندی‌های اولویت‌دارشان را به ما اعلام کنند تا برای مدت معینی خودرو در اختیارشان بگذاریم.

اخلاقی از ارسلان فتحی‌پور درخواست کرد به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به این اداره‌ی کل کمک کند تا با استفاده از ظرفیت گمرک و منطقه‌ی آزاد ارس خودروهای راه‌سازی مورد نیاز خریداری و وارد کشور شوند

ارسلان فتحی‌پور با بیان این که نبود ماشین‌آلات راه‌سازی مهمترین مشکل شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند است، اظهار کرد: این سه شهرستان در زمره‌ی کم‌برخوردارترین شهرستان های استان از لحاظ راه و شهرسازی است

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با بیان این که ۹۵ درصد راه‌های خداآفرین، ۹۰درصد راه‌های هوراند و ۸۵ درصد راه‌های کلیبر روستایی هستند، آسفالت و بهسازی این راه‌ها را مهم‌ترین نیاز و درخواست اهالی از دولت برای برخورداری از کف رفاه دانست

وی بابیان این که همین الآن راه چند روستا در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین مسدود است، اظهار امیدواری کرد به ویژه با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد، ماشین‌آلات راه‌سازی مورد نیاز این شهرستان‌ها تأمین و در اختیار ادارات شهرستان قرار گیرد تا جاده‌ها


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار