در جلسه ستاد اربعین مطرح شد:
رئیس قرارگاه اربعین چذابه با اشاره به رایزنی برای استقرار نماینده کمیته بحران در مرز چذابه بیان کرد: سال قبل مشکل اتوبوس ها این بود که موکب ها در مجموعه بودند و دور زدن اتوبوس ها حداقل ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم داشت ولی اکنون از پارکینگ تا پایانه این زمان به پنج دقیقه کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 24 October 2018

علی حسین حسین زاده در جلسه ستاد اربعین قرارگاه چذابه اظهار کرد: با توجه به اینکه پنجشنبه و جمعه مردم برای بازدید در منطقه حاضر و جمعیت بیشتر می شود، باید نسبت به اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم اقدام کرد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: همچنین به تدریج تا آخر هفته موج زائران افزایش پیدا می کند که باید در زمینه استقرار سرویس بهداشتی و حمام تمهیدات لازم فراهم شود.

رئیس قرارگاه اربعین چذابه تصریح کرد: هر سال کمبودها کاهش پیدا می کند و مطمئنا با همکاری و همدلی تمامی نهادها شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود.

حسین زاده ادامه داد: با بروز طوفان شاهد بحران بودیم اما با حضور و همکاری همه این بحران حاد خیلی زود حل شد.

رئیس قرارگاه اربعین چذابه با اشاره به رایزنی برای استقرار نماینده کمیته بحران در مرز چذابه بیان کرد: سال قبل مشکل اتوبوس ها این بود که موکب ها در مجموعه بودند و دور زدن اتوبوس ها حداقل ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم داشت ولی اکنون از پارکینگ تا پایانه این زمان به پنج دقیقه کاهش پیدا کرده است.

حسین زاده با تأکید بر اینکه باید پیش بینی لازم برای اتوبوس انجام و در صورت نیاز به تعداد آنها افزوده شود، عنوان کرد: با توجه به تعداد ثبت نامی ها افزایش تعداد زائران طی چهار روز آینده دور از انتظار نیست و با حضور مردمی که برای تبرک در منطقه حاضر می شوند، تداخل پیدا می کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: ساماندهی دستفروش ها در مرز چذابه نیز باید با هماهنگی معاون عملیات فرماندهی انتظامی خوزستان انجام شود.

شهاب صدیقی نیز در این جلسه اظهار کرد: قرار بود تا پایان امروز باند جنوبی مواکب در مرز چذابه آسفالت شود ولی از روز گذشته به خاطر بارندگی، یک سوم باند به اندازه ۶۰۰ متر از ضلع جنوبی باقی مانده است؛ نیمه دوم باند جنوبی نیز کامل است اما به دلیل خیس بودن جاده، آسفالت ریزی تعطیل شد.

وی افزود: فعال سازی پارکینگ جنوبی مرز چذابه را در دستور کار داریم تا با توجه به مشکلات پیش آمده در مرز مهران ناشی از وزش باد و تکمیل ظرفیت پارکینگ در این مرز، آمادگی پذیرایی از زائران بیشتر را داشته باشیم.

مسئول کمیته خدمات ستاد اربعین خوزستان تصریح کرد: ظرفیت پارک بین ۱۲ تا ۱۴ هزار خودرو در پارکینگ شمالی مرز چذابه وجود دارد که بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت آن هنوز خالی است.

صدیقی بیان کرد: تا فردا کار نصب دوربین و پلاک خوان در پارکینگ ها نیز با نصب دو پایه برق به پایان می رسد.

وی عنوان کرد: آماده سازی مسیر ایستگاه های برون شهری را هم داشتیم که محوطه سازی لازم انجام شده و در این مسیر نیز می توان پذیرش داشت.

مسئول کمیته خدمات ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: در حوزه خدمات دو مجموعه سرویس بهداشتی در اختیار شهرداری تهران قرار دارد که عملیات بازسازی آنها از فردا شروع و آب از شبکه برای آنها منتقل و نصب می شود.

صدیقی با اشاره به اینکه یکشنبه شب با وجود نوع سازه های ایجادی، خسارت جانی نداشتیم، گفت: بالاترین تلفات سازه ای را در موکب فولاد داشتیم که ساخت آن به صورت ناایمن بود و فرو ریخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار