سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان:
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز ۲۹ مهرماه در پایانه مرزی شلمچه ۵۰ هزار و ۱۶۹ زائر اربعین حسینی آموزش‌های بهداشتی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۶۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 25 October 2018

شهرام مقام مستقر در مرز شلمچه افزود: از زمان استقرار نیروهای بهداشتی در مرز شلمچه تا روز ۲۹ مهرماه ۲ هزار و ۵۹ مورد بازدید از ۲۴۷ موکب، محل‌های اسکان زائران، پخت غذا و نان موجود در منطقه شلمچه انجام شد.

وی با اشاره به وجود ۲۳۰ مخزن آب موجود برای زائر اربعین حسینی در مرز شلمچه، افزود: تا روز گذشته ۹۰۰ مرتبه کلرسنجی از این مخازن انجام شده و ۴۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی نیز صورت گرفت و در مجموع ۵۳۲ هزار لیتر آب گندزدایی شده است.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: تا روز ۲۹ مهرماه ۲۵۵ مورد کنترل غذایی با دستگاه های پرتابل و ۲۱۹ مرتبه بازدید از سرویس‌های بهداشتی در مرز شلمچه انجام شده است.

مقام از انجام ۶۰۰ متر مربع سمپاشی و گندزدایی محیطی در مرز شلمچه خبر داد و افزود: تا روز گذشته ۵۰ هزار و ۱۶۹ نفر آموزش های بهداشتی را فرا گرفتند ضمن آنکه ۹۰ نفر نیز نیازمند مراقبت سندرمیک بوده‌اند.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ۴۷ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک ابتلا به بیماریهای منتقله از آب و غذا و ۱۶ مورد پودر او.آر.اس نیز به بیماران داده شد.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه پنج هزار و ۲۸۴ بیمار به بیمارستان صحرایی موجود در شلمچه خبر داد و تصریح کرد: ۲۸۵ بیمار به طور موقت در بیمارستان صحرایی بستری شدند و چهار هزار و ۸۸۷ نفر نیز به طور سرپایی مراحل درمان را طی کردند ضمن آنکه ۶۹ بیمار نیز برای ادامه درمان به بیمارستان های آبادان و خرمشهر اعزام شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار