تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در سخت ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر میزبان پیکان است.
کد خبر: ۶۷۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 24 October 2018

به گزارش تابناک : هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر از روز پنج‌شنبه 3 آبان ماه با برگزاری 3 دیدار آغاز شده که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف پیکان خواهد رفت.

تقابل ذوب‌آهن و پیکان را می‌توان یکی از سخت‌ترین دیدارهای هفته دهم دانست. این 2 تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که با توجه به امتیازاتشان و شرایطی که در جدول دارند، از انگیزه بالایی برای کسب پیروزی برخوردار بوده و به دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار هستند.

ذوبی‌ها که در 4 هفته گذشته نتوانسته‌اند بردی را به دست آورند، قصد دارند با پیروزی در این دیدار به ناکامی‌هایشان پایان دهند. در آن سو پیکان نیز که با 15 امتیاز در رده چهارم جدول جای گرفته، در صورت پیروزی می‌تواند فاصله خود را با صدر جدول کم کند.

دلایل فوق در کنار سبک و شیوه بازی هر 2 تیم، موجب می‌شود که این دیدار تبدیل به یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین بازی‌های هفته دهم شود که نتیجه آن در ادامه روند هر 2 تیم تأثیرگذار است.

ذوب‌آهن در 2 دیدار قبلی خود با وجود آنکه نتوانست نتایج دلخواهش را کسب کند، اما از نظر سبک و شیوه بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت.

سبزپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نظم و ثبات لازم را پیدا نموده و مدافعان این تیم هماهنگی خوبی با یکدیگر پیدا کرده‌اند.

خط میانی ذوب‌آهن با اوج‌گیری دوباره مسلمان و حضور حسینی جان تازه‌ای گرفته و تحرک و دوندگی بیشتری نسبت به قبل دارد.

در فاز هجومی ذوبی‌ها با وجود آمار پایین گلزنی خوب کار کرده و موقعیت‌های خطرناک بسیاری خلق می‌کنند. شاگردان نمازی در این فاز تلاش می‌کنند تا با استفاده از حرکات ترکیبی، فرار در عمق و نفوذهای تند و تیز به گل برسند.

اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف ذوب‌آهن در فاز هجومی، فقدان یک مهاجم تمام‌کننده و کامل است. معضلی که در این دیدار با توجه به سبک بازی و دفاع چند لایه پیکانی‌ها دردسرساز شده و می‌تواند مشکل بزرگی بر سر راه تیم امید نمازی تلقی شود.

در آن سو پیکان را می‌توان طلایه‌دار اجرای سیستم و سبک بازی تیم ملی در لیگ برتر دانست.

پیکانی‌ها با بهره‌گیری از دفاع چندلایه و منظم، تیم حریف را در زمین خود پرس کرده و تلاش می‌کنند با بازی تخریبی موقعیت چندانی در اختیار حریف قرار نداده و در ضد حملات سریع به گل برسند.

شاگردان جلالی در ضدحملات بسیار خطرناک بوده و مهاجمان پرسرعت این تیم از کوچکترین فرصت‌ها، نهایت بهره را می‌برند. سبک بازی تخریبی و دفاع مستحکم پیکان می‌تواند این بازی را برای ذوبی‌ها به شدت دشوار کند.

با این حال نیاز هر 2 تیم به کسب برد موجب می‌شود تا این دیدار قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته را داشته باشد. باید منتظر ماند و دید در نهایت حوادث فوتبال به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

ادی هرناندز در تیم ذوب‌آهن و عیسی آل کثیر در تیم پیکان هر 2 با 3 گل زده، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدمان:

ذوب‌آهن در این دیدار محمد نژادمهدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پیکان اما بازیکن محروم و یا مصدومی نداشته و با ترکیب کامل در این دیدار حضور خواهد یافت.

اتفاق ویژه:

حضور محمد قاضی و حجت حق‌وردی مقابق تیم سابقشان می‌تواند بر جذابیت‌های این دیدار بیفزاید.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، عارف غلامی، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، محمدزبیر نیک نفس، سیدمحمدرضا حسینی، ابوذر صفرزاده، محسن مسلمان و ماریون سیلوا

سرمربی: امید نمازی‌زاده

ترکیب احتمالی پیکان:

وحید شیخ‌ویسی، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، مهدی مومنی، شاهین ثاقبی، فراز امامعلی و محمد قاضی

سرمربی: مجید جلالی

برنامه سایر بازی‌های هفته دهم لیگ برتر به این شرح است:

پنج‌شنبه 3 آبان ماه

نساجی مازندران - ماشین سازی تبریز

نفت مسجد سلیمان - پدیده

جمعه 4 آبان ماه

استقلال - سپاهان

تراکتورسازی - سپیدرود

پارس جنوبی جم - صنعت نفت آبادان

فولاد - استقلال خوزستان

شنبه 5 آبان ماه

سایپا - پرسپولیس

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار