باتوجه به اینکه این روزها وزارت راه و شهرسازی که متولی اصلی بنادر و دریانوردی کشور است حال و روز خوشی ندارد و با استعفای آخوندی گره کوری بر این وزارتخانه زده شد؛
کد خبر: ۶۷۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 26 October 2018


باتوجه به اینکه این روزها وزارت راه و شهرسازی که متولی اصلی بنادر و دریانوردی کشور است حال و روز خوشی ندارد و با استعفای آخوندی گره کوری بر این وزارتخانه زده شد؛ حال مسئولان فریدونکنار و مدیران بندر این شهر باید کورسوی امید خود را به محمد اسلامی سرپرست وزارت راه و شهرسازی و استاندار مازندران بدوزند.در حالی که ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی از ایجاد بندر می‌شد برای شهر درنظر گرفت اما امید مردم فریدونکنار برای اینکه این بندر بتواند برای آن‌ها سودآوری داشته باشد به ناامیدی تمایل پیدا کرد.
10 سال بهره‌برداری از بندر فریدونکنار اما دریغ از توسعه اقتصادی!/کور سوی امید به سرپرست وزارت اصفهانی ـ مازندرانی
به گزارش بلاغ، فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که در سال ۸۶ و پس از ۱۷ سال پیچ و خم اداری صاحب یک بندر شد و مردم این شهر خوشحال از اینکه توسعه و پیشرفت به فریدونکنار رو کرده است.

خوشحالی مردم «خطه مبارک» را نمی‌توان بدون دلیل دانست چراکه شهری با وجود بندر، یکی از عوامل مهم پیشرفت و توسعه را درخود دارد و می‌تواند موجب رشد اشتغال، افزایش بهره‌وری اقتصادی و سرمایه‌گذاری شود.

در حالی که ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی از ایجاد بندر می‌شد برای شهر درنظر گرفت اما بندر فریدونکنار در گام اول با استخدام تعداد زیاد نیروهای غیربومی و مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذار دچار بحران های خرد و کلان زیادی شد و امید مردم فریدونکنار برای اینکه این بندر بتواند برای آن‌ها سودآوری داشته باشد به ناامیدی تمایل پیدا کرد.

پس از چندین سال که شهروندان و مسئولان فریدونکنار از بندر برای توسعه این شهرستان قطع امید کرده بودند کم کم آسیب‌ها و معضلات وجود بندر برای شهر نمایان شد.

حقوق عقب مانده چندین ماهه کارگران، اعتراض کارگران به مسئولان شهری فریدونکنار برای تحقق مطالبات خود، ترافیک و بدهکاری میلیاردی به شهرداری از جمله مشکلاتی بوده که به واسطه بندر به وجود آمده و بسیاری از مسئولان و مردم را به خود درگیر کرده است.

هیچ نیازی به مطالعات سازمان بنادر برای حل مشکلات بندر فریدونکنار نداریم

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در فرمانداری فریدونکنار برگزار شد با انتقاد تند از وضعیت این بندر اظهار کرد: بعد از این همه سال و به واسطه بندر، شهر فریدونکنار دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که بندر باید منافع و عایداتی را به ارمغان می‌آورد و ۶۰ هکتار زمین توسط مردم واگذار شد تا پیشرفتی برای شهر حاصل شود اما هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفت.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از کار مطالعاتی که در حال انجام است مشخص نیست تصریح کرد: در ظاهر هدف کار مطالعاتی این است که گام های مثبتی برای شهر برداشته می‌شود اما برداشت ما از این مطالعات این چنین نیست.

نانواکناری افزود: در حالی که بیش از ۱۰ سال از عمر بهره‌برداری بندر می‌گذرد اما به خاطر عدم لایروبی صحیح کشتی‌ها نمی‌توانند پهلوگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی عملکردی مناسبی را در بهره‌گیری از راه‌های دسترسی به بندر نداشته است و خطرات زیادی این بندر و مردم شهر فریدونکنار را به علت اجرا نشدن پدافند غیرعامل تهدید می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه مطالعات کنونی هیچ نتیجه‌ای را در برندارد، گفت: در حالی که سالیان زیادی از مطالعات برای بهبود شرایط بندر می‌گذرد اما هیچ نتیجه‌ای را به دنبال نداشته و ضعف شرکت خصوصی که مدیریت بندر به آن واگذار شده مردم را به دردسر و سردرگمی انداخته است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بداند که ما هیچ نیازی به این مطالعات نداریم و مشکلات این شهر و بندر به صورت واضح مشخص است.

نانواکناری خاطرنشان کرد: مشخص نیست که چرا سازمان بنادر و اداره کل بنادر استان به وضعیت نامطلوب مدیریت بندر فریدونکنار رسیدگی نمی‌کند.

وی با ابراز گلایه از جلسات بدون خروجی با مسئولان سازمان بنادر تصریح کرد: در حالی که جلسات متعدد با مسئولان سازمان بنادر و مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گرفته شد اما هیچ نتیجه‌ای را به دنبال نداشت و مشخص نیست که خدمات آنها برای بندر فریدونکنار چه زمانی محقق خواهد شد.

به گزارش بلاغ، باتوجه به اینکه این روزها وزارت راه و شهرسازی که متولی اصلی بنادر و دریانوردی کشور است حال و روز خوشی ندارد و با استعفای آخوندی گره کوری بر این وزارتخانه زده شد؛ حال مسئولان فریدونکنار و مدیران بندر این شهر باید کورسوی امید خود را به اسلامی که برای این وزارتخانه درنظر گرفته شده و مدت کوتاهی سکان‌دار استانداری مازندران بود و به احتمال زیاد با مشکلات بندر فریدونکنار آشنا هست بدوزند تا شاید فرجی حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار