دمای هوای گذرگاه مرزی چذابه شنبه شب 12درجه سردتر شد و زائران اربعین را مجبور کرد لباس گرم بپوشند.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 28 October 2018

دمای هوا در منطقه بیابانی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ساعت 23شب گذشته به 15درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با جمعه شب 12درجه کاهش نشان می دهد.

در شبانه روز گذشته منطقه عمومی چذابه که یکی از سه گذرگاه عبور زائران اربعین حسینی است با سه پدیده بارش شدید باران و باد، گرد و غبار غلیظ و سردی غیرمترقبه هوا رو به رو بوده است که این تغییرات سریع آب و هوایی در این موقع از سال کم سابقه است.

به دنبال تغییرات آب و هوایی موکب داران اطراف پایانه چذابه به فاصله بسیار کوتاهی از کولرها به آتش و هیزم پناه بردند و چهره عمومی این منطقه را کاملا' دگرگون کردند.

سرمای زودرس پاییزی زائران تازه از راه رسیده از کربلای معلی را غافلگیر و آنان را مجبور کرد به مواکب گرم اطراف پایانه چذابه پناه ببرند.

سازه های مواکب مردمی اطراف چذابه که عموما' از چتری است در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر است و به نظر می رسد در سال های آینده چاره ای جز ساخت و ساز مواکب با مصالح مقاوم نیست.

درپی سردشدن هوا ، وسایل سرمایشی پایانه مسافری چذابه پس از هفت ماه فعالیت مداوم نیز از مدار برق خارج شد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان سردی هوا چند روزی با شدت و ضعف در غرب استان و منطقه عمومی چذابه ادامه خواهد داشت.

هم اکنون آسمان منطقه چذابه کمی تا نیمه ابری توام با وزش باد ملایم است.

گذرگاه مرزی چذابه یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز عصر جمعه از تلاش خادمان و مواکب داران در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با وجود شرایط نامساعد جوی تقدیر کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: اربعین97 ، مرز چذابه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار