فرماندار اسدآباد گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند با آموزش مهارت‌های تخصصی کمبود تکنسین در جامعه را جبران کنند.
کد خبر: ۶۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 27 July 2015

فرماندار اسدآباد گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند با آموزش مهارت‌های تخصصی کمبود تکنسین در جامعه را جبران کنند.

به گزارش فارس؛ مسعود بکائی در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد با اشاره به هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: هدف از این بازدید، به مناسبت گرامیداشت این روز و بررسی مشکلات مراکز فنی و حرفه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه چند مرکز آموزشی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح شهر به فعالیت می‌پردازند، افزود: این مراکز با هدف مهارت‌آموزی خواهران و برادران فعال شده‌اند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی‌ افراد مختلف جامعه است، تصریح کرد: کارآموزی که در زمینه‌ فعالیتی مهارت کسب کند، می‌تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه آموزش در سطح مهندسی در مؤسسات آموزش عالی، یکی از مشکلات اصلی در سطح کشور است، افزود: اتصال بین مهندسی و نیروی کار که تکنسین‌ها هستند، حلقه مفقوده‌ای است که مؤسسات آموزش عالی فاقد این کارایی است.

بکائی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند مرکزی برای تربیت مهارت‌آموزانی باشد که حلقه بین مهندسی و نیروی کار یعنی تکنسین‌ها را کامل کند.

وی گفت: به ازای هر نفر مهندسی که از دانشگاه فارغ‌ا‌‌‌لتحصیل می‌شود، باید 12 تا 16 نفر تکنسین داشته باشیم که زیر نظر مهندسان در مؤسسات صنعتی و حرفه‌ای فعالیت کنند.

فرماندار اسدآباد یادآور شد: با توجه به کمبود تکنسین‌ها در سطح کشور مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند با آموزش مهارت‌های تخصصی این کمبودها را جبران کنند.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصتی مناسبی است تا سطح آموزش کارگران ساده را به حرفه‌ای ارتقاء دهیم.

بکائی خاطرنشان کرد: هر کارآموزی که از سازمان فنی و حرفه‌ا‌ی مهارتی را می‌آموزد، نباید حتما خود کارآفرین باشد، بلکه باید با سرمایه‌گذاری‌های کلان در مکان سرمایه‌گذاری شده به فعالیت بپردازد.

وی افزود: ضرورتی ندارد هر کارآموز آموزش دیده تسهیلاتی را بگیرد و خود یک کارگاه ایجاد کند، چراکه در این صورت وجود کارگاه یک نفره امکان توسعه و درآمد لازم را نخواهد داشت.

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری افرادی داریم که این کارآموزان را به کار بگیرند.

وی از کارآموزان خواست در صورتی که سرمایه‌ کمی در اختیار دارند، به صورت گروهی و با ایجاد شرکت تعاونی برای خود شغل ایجاد کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار