معاون استاندار مازندران:
معاون استاندار مازندران گفت: مردم و مسئولان در میزبانی 30 شهید غواص مازندرانی مشارکت کنند.
کد خبر: ۶۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 28 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبر گزاری فارس، علیرضا یونسی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی که در استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: مراسم تشییع جنازه 30 شهید غواص مازندران به‌لحاظ پیشینه معنوی مازندرانی‌ها باید در شأن شهدا در استان برگزار شود.
وی با تاکید براینکه همه دستگاه‌های اجرایی همانند دوران دفاع مقدس در برگزاری مراسم تشییع جنازه شهدای غواص پای کار باشند، افزود: ستاد بزرگداشت مراسم تشییع جنازه شهدای غواص مازندران برای رفع نیاز از همه امکانات دولتی استفاده کند.
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه بسترسازی مناسبی ایجاد شود تا مردم با شکوه بی‌بدیل در آیین تشییع جنازه 30 شهید غواص مازندران مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: رسانه‌های جمعی برای تبلیغ آرمان‌های مقدس ایثار و شهادت تلاش کنند.
این مسئول با تاکید براینکه باید تجلیل‌گر ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس باشیم، گفت: بازگشت پیکر پاک شهدای غواص به خاک میهن عظیم‌ترین واقعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است.
یونسی با اشاره به اینکه هنرمندان با نگاه تکلیف‌گرایانه به موضوع فرهنگی ایثار و شهادت بپردازند، افزود: آیین استقبال، تشییع جنازه و وداع با شهدای غواص در مازندران با نگاه بومی، محلی و سنتی همراه باشد.
وی اظهار کرد: هیچ قصوری در حضور و همکاری به‌هنگام مسئولان استانی در میزبانی از شهدای غواص پذیرفتنی نیست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز با بیان اینکه به‌لحاظ مسافرخیز بودن مازندران به‌ویژه در غرب استان باید مراقب حق و حقوق شهروندان باشیم، گفت: برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا در هنگام تشییع جنازه ترافیک باعث خلل در کار مردم نشود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با اشاره اینکه بازگشت شهدای گمنام به خاک میهن فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: نسل جدید همچنان درگیر سئوالاتی مبنی بر اینکه چرا جنگ شد و چرا جنگیدیم و این مراسم گواه خوبی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.
سردار عبدالله ملکی در پایان سخنانش به رسوخ فرهنگ غرب از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای به خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه پاسداشت و تشییع جنازه شهدای غواص فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه است.
به گزارش فارس، بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده پانزدهم مردادماه امسال با ورود 30 شهید به شهرستان رامسر، مراسم تشییع شهدای گمنام غواص به مدت شش روز در شهرهای مازندران آغاز می‌شود.
این شهدا در روز پانزدهم مردادماه در شهرهای رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، شانزدهم در شهرهای چالوس، نوشهر، نور و محمودآباد، هفدهم مردادماه در شهرهای بابلسر، بابل و آمل، هجدهم مرداد در شهرهای قائم‌شهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و شیرگاه و در شب نوزدهم مردادماه مراسم استانی وداع با شهدا در باغ‌موزه دفاع مقدس مرکز مازندران و در روز بیستم تمامی شهدا در شهر ساری تشییع و پس از برگزاری مراسمی در محل پارک‌موزه مرکز استان مازندران به 10 شهرستان برای خاک‌سپاری منتقل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار