در حالیکه لاشه سوزانده شده 300 سگ در اطراف اهواز کشف شده است، شهرداری این شهر اعلام کرده که لاشه سگ ها را سوزانده و خبری از زنده سوزی نبوده است اما در عین حال توضیح نداده که این مقدار لاشه از کجا آمده است.
کد خبر: ۶۷۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 10 November 2018

به گزارش تابناک : برخورد مهربانانه با حیوانات در نه تنها دین اسلام بلکه در سایر ادیان هم مورد تاکید است. در دین اسلام احادیث بسیاری وجود دارد که نشان می دهد معصومین به چه اندازه به جان حیوانات و در مجموع موجودات زنده اهمیت می دادند.
با این وجود هراز چندگاهی خبری از حیوان آزادی در کشور به گوش می رسد، تصاویری از بستن سگ ها به خودرو و کشیدن آنها در جاده ها و یا کشتار جمعی آنها منتشر می شود و خشم شهروندان را بر می انگیزد.
حال تصاویری از اهواز مخابره شده که نشان می دهد 300 سگ در اطراف این شهر توسط شهرداری سوزانده شده است. همین موضوع خشم عمومی را برانگیخته است و مشخص نیست شهرداری اهواز با چه بهانه ای است اقدام به سوزاندن این تعداد سگ کرده است.
یک فعال حقوق حیوانات با اشاره به کشتار دسته جمعی سگ‌ها در یک منطقه در اهواز گفت: در این کشتار حدود 200 قلاده سگ آتش زده شده‌اند.
نیما حسین‌زاده اظهار کرد: حدود سه چهار روز پیش عوامل شهرداری اهواز بیش از 200قلاده سگ را در منطقه مهدیس کشته‌اند.

حسین‌زاده در خصوص چگونگی کشتار دسته جمعی سگ‌های ولگرد، گفت: شهروندان مشاهده کرده‌اند که بیش از 200 سگ آتش زده شده‌اند اما نمی‌دانیم که این سگ‌ها قبل از آتش زدن، به وسیله تیراندازی کشته شده‌اند یا با سم آنها را مسموم کرده‌اند.
وی افزود: عوامل شهرداری افرادی را برای کشتن سگ‌ها انتخاب می‌کنند که با دریافت مبلغ ناچیزی اقدام به کشتار سگ‌ها می‌کنند.
این فعال حقوق حیوانات خواستار جلوگیری از کشتار سگ‌های ولگرد شد و بیان کرد: علیرغم پیگیری‌‌های مکرر کار به جایی نبرده‌ایم و همچنان شاهد این اتفاقات هستیم. عوامل اجرایی نیز همکاری لازم در این زمینه را انجام نمی‌دهند.
اما در این میان شهرداری اهواز در توضیح علت وقوع این حادثه به یک جمله بسنده و اعلام کرده است که این اقدام زنده سوزی سگ ها نبوده است.
اگر دفاع شهرداری را نیز درست بدانیم، هنوز مشخص نیست این تعداد لاشه سگ از کجا آمده است که همگی را در یک محل سوزانده اند. شهرداری اهواز در این خصوص توضیحی نداده است و مشخص نیست که چرا این تعداد قلاده سگ کشته و سوزانده شده اند.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار