مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران، با اشاره به ضرورت جمع آوری متکدیان خیابانی در شهرهای مختلف مازندران، گفت: با متکدیان ساماندهی شده برخورد قاطع قانونی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 29 July 2015
به گزارش تابناک مازندران نقل شده از خبرگزاری تسنیم، علی شادمان گفت: در سال گذشته با انجام مانورهای متعدد متکدیان خیابانی در سراسر مازندران جمع آوری شده است.

وی افزود: برخی از متکدیان به ناچار و بنابر دلایل مختلف در خیابان‌ها سرگردان و به تکدی گری روی می‌آورند که پس از شناسایی و جمع آوری به مراکز نگهداری متکدیان استان تحویل داده می‌شوند.
اما عده ای دیگر نه از روی فقر، تنگدستی و ناچاری بلکه با سودجویی و طمع و به قصد فریب اذهان عمومی در ظاهر متکدیان وارد خیابان‌ها می‌شوند که در صورت مشاهده این گونه افراد پس جمع آوری آنها توسط مراجع انتظامی جهت برخورد قانونی به دادسرا اعزام می‌شوند.

شادمان، با بیان اینکه در سال گذشته تنها یک مرکز برای نگهداری متکدیان خیابانی در استان فعالیت داشته است، گفت: در دولت جدید با راه اندازی 2 مرکز نگهداری متکدیان خیابانی در شهرستان های آمل و تنکابن تعداد این مراکز در استان به 3 مرکز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مازندران مرکز تردد و اسکان مسافران داخلی و خارجی بوده و حضور متکدیان خیابانی در شان و منزلت این استان نیست، افزود: شناسایی و جمع آوری متکدیان خیابانی و رسیدن به شرایط مطلوب در استان نیازمند همدلی مضاعف و زمان بیشتری است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری مازندران، با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان، مدیران و مراجع نظامی و انتظامی استان جمع آوری کامل متکدیان خیابانی است، تصریح کرد: رسانه‌ها نیز نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا می‌کنند و انتظار می رود ما را در به سرانجام رساندن هرچه بهتر این موضوع یاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار