تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان سامان گفت: تعداد بیسوادان مطلق بازمانده از تحصیل واجد شرایط این شهرستان به کمتر از 42 نفر شامل 14 مرد و 18 زن رسیده است.
کد خبر: ۶۸۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 22 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- کمال اکبریان چالشتری تاکید کرد: این آمار براساس پالایش اسمی جمعیت 22 هزار نفری گروه سنی 10 تا 49 سال شهرستان سامان استخراج و در اختیار مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان قرار گرفته است.
وی افزود: با زیرپوشش گرفتن این افراد تا چند ماه دیگر هیچ بیسواد واجد شرایط بازمانده از تحصیل در شهرستان سامان وجود نخواهد داشت.
اکبریان چالشتری تصریح کرد: در کنار ارتقای سطح سواد این افراد با پایان دوره ابتدایی، توانمندسازی آنان با برگزاری دوره های مهارت های رایانه (ICDL) و تامین مراکز یادگیری محلی به عنوان گام دوم حوزه سوادآموزی انجام می شود.
وی یادآور شد: پس از باسوادی 42 فرد بازمانده از تحصیل واجد شرایط شهرستان سامان جشن ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان برگزار خواهد شد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان سامان حدود 35 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 22 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 مرتبط با حوزه سوادآموزی هستند.
همچنین مرتضی ارشادی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز از آغاز اجرای طرح پایلوت پالایش اسمی بیسوادان 10 تا 49 سال استان با استفاه از ظرفیت سامانه مرکز بهداشت خبر داد.
این طرح از امروز چهارشنبه 30 آذر 1397 با همکاری دانشگاه علوم و پزشکی و مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.
در این طرح تمامی اطلاعات خانوارهای 10 تا 49 سال کشور و چهارمحال و بختیاری که در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) تهیه شده، استعلام گیری و با سامانه سواد استان تطبیق داده می شود.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 از مجموع جمعیت 947 هزار و 763 نفری چهارمحال و بختیاری 36 هزار نفر بیسواد هستند که نسبت به سرشماری دوره قبل 14 هزار نفر کاهش داشته است.
سال گذشته 6 هزار و 500 نفر در چهارمحال و بختیاری زیر پوشش آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند که امسال برای استان آموزش بیش از 7 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
سامان در 16 کیلومتر مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار