عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فلرهای نفتی سهم عمده ای در آلایندگی شهرها دارند و در این زمینه امیدواریم با توان ساخت داخل و ظرفیت های علمی کشور شاهد آن باشیم که تولید فلرهای نفتی در کشور را به صفر برسانیم.
کد خبر: ۶۸۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 22 November 2018

 عبدالحمید خدری امروز (یکم آذرماه) در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز اظهار کرد: در 9 سال متوالی برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری در استان خوزستان دستاوردهای بسیار خوبی به دست آمده است.

وی افزود: امیدواریم در سالی که عنوان تولید و حمایت از کالای ایرانی دارد، بتوانیم دستاوردهای خوبی را به خصوص در صنعت ساخت داخل داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبول داریم که موانع اداری دست و پا گیر هستند، گفت: سیاست های کلان وزارت نفت در جهت حمایت از سازندگان داخلی است و شخص وزیر دیدگاهی کاملا حمایتی از صنایع و سازندگان داخلی دارد.

خدری با اشاره به حمایت وزیر نفت از سازندگان داخلی ادامه داد: در بحث قرارداد توتال، یکی از اختلافات این بود که وزیر نفت به دنبال استفاده از توان داخلی بود اما توتال قبول نمی کرد و این مساله بیانگر حمایت ایشان از سازندگان داخل است.

وی با بیان اینکه سازندگان داخلی بزرگترین سرمایه برای صنعت نفت هستند، عنوان کرد: این سازندگان در زمان های حساس به کمک صنعت نفت آمده اند و در عبور از بحران ها نقشی اساسی ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه ما امروز به خودکفایی در صنعت نفت رسیده ایم، اظهار کرد: توانمندی مناطق نفتخیز جنوب در حوزه های مختلف بیانگر توانمندی بسیار خوب صنعت نفت در داخل کشور است.

نماینده بوشهر، گناوه و بندر دیلم عنوان کرد: امروز در سخت ترین شرایط تحریم، یک بشکه از تولید نفت کشور کاسته نمی شود. این مساله به همت نخبگان کشور و شرکت مناطق نفتخیز جنوب رقم خورده است.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت عنوان کرد: امروز دیدگاه مدیران ارشد نفت درباره مسئولیت های اجتماعی با مدیران پایین دستی تفاوت بسیاری دارد. تفاوت نگاه آقای زنگنه با مدیران پایین دستی تفاوت بسیاری است و مدیران ارشد نفتی باید به این موضوع توجه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران نفتی باید رابطه میان معیشت مردم و منابع عظیم نفتی را در نظر بگیرند و معادله ای منطقی میان این منابع عظیم و رفاه و آسایش مردم به وجود بیاید.

خدری با بیان اینکه محرومیت ها در کنار لوله های نفتی به هر وجدانی آسیب می زند و شایسته نیست که شرایط به این شکل باشد، گفت: با وجود خودکفایی در صنعت نفت زیبنده نیست شاهد وجود فلرهای نفتی در بخش های مختلف باشیم.

وی افزود: این موضوع با توانمندی و شایستگی هایی که در ساخت داخل کشور وجود دارد رابطه درستی ندارد. نباید این حجم عظیم از سرمایه ها و توانمندی ها وجود داشته باشد اما مردم از فلرهای نفتی آسیب ببینند.

نماینده بوشهر، گناوه و بندر دیلم بیان کرد: فلرهای نفتی سهم عمده ای در آلایندگی شهرها دارند و در این زمینه امیدواریم با توان ساخت داخل و ظرفیت های علمی کشور شاهد آن باشیم که تولید فلرهای نفتی در کشور را به صفر برسانیم.

وی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: اگر بتوانیم این رابطه را از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اجرایی کنیم، شاهد عبور از تحریم ها و شرایط سخت کنونی خواهیم بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار