امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: مماشات بیش از حد با دولت‌های اروپایی فشارهای نامعقول را علیه ملت ایران افزایش و آنها را طلب کار کرده است.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 23 November 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به تهران، اظهار کرد: این سفر علناً برنامه شکست منزوی‌سازی ایران توسط آمریکا را نشان داد

وی افزود: آقای صالح علاوه بر اینکه به لحاظ خاستگاه اتحاد میهنی با ایران روابط خوبی دارد بلکه یک مهره معتدل و مقبول جریانات عراق نیز شناخته می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این دیدار مبنی بر حفظ اتحاد ملی عراق، توجه به مرجعیت و شناخت دوست و دشمن و حفظ ظرفیت جوانان و استقبال از گسترش همکاری ها بود، گفت: زمینه‌های همکاری ایران و عراق در چهار حوزه اقتصادی، تجاری، بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و نظامی و امنیتی تعریف شده است که برای هر دو طرف منفعت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: مهم‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه روابط را می‌توان فشار و تحریم‌های آمریکا و تحرکات ایذایی رقبایی منطقه مانند عربستان سعودی نام برد که امیدواریم ملت عراق به سلامت و در آرامش زندگی کنند.

وی در ادامه به سفر وزیر خارجه انگلیس در تهران و حرف‌های سخیف و طلبکارانه وی در مصاحبه با روزنامه گاردین را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه خود خواستار آزادی فردی شد که به جرائم امنیتی در ایران زندانی شده است و حتی گفته است که نمی‌دانم افراد بی‌گناه دو تابعیتی ایرانی و بریتانیایی به آغوش خانواده برگشته‌اند و یا نه و حتی در بخش دیگر گفته است که من داستان‌های ناراحت کننده بسیار زیادی از خانواده آنها شنیده‌ام.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه طلب‌کاری وزیر خارجه انگلیس اگر وجود دارد پس در ماجرای برجام نیز پاسخگو باشند، تصریح کرد: در آن زمان انگلیس به همراه دو کشور آلمان و فرانسه بعد از ۷ ماه هنوز به عهد خود عمل نکرده‌اند و این وزیر به این موضوع نیز پاسخ دهد.

اروپایی‌ها هر روز لیست سیاه و فشارهای نامعقول خود علیه ایران را رو می‌کنند

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا وزارت امور خارجه ایران فهرستی از توقعات را از طرف اروپایی بیان کند چراکه بی‌تردید سیاست مماشات بیش از حد به این منتهی شده که اروپایی‌ها هر روز لیست سیاه و فشارهای نامعقول خود علیه ایران را رو می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: نگاه طلب‌کارانه وزیر امور خارجه انگلیس حجت را بر تمام مسولان تمام کرد که راه‌حل برون رفت از مشکلات را در خارج می‌دیدند چراکه ما معتقد به دیپلماسی هستیم امام قطعا راهگشای مشکلات اقتصادی آن نیست و در حقیقت این ایران است که باید طلبکار باشد نه انگلیس.

وی به توهین مجدد ترامپ به ملت قهرمان ایران اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا در اظهارات موهن و به دور از ادب ملت ایران را مورد توهین قرار داده است به طوریکه ترامپ احمق، ملت ایران را تروریست خوانده که البته این اولین بار او نیست که ترامپ و مقامات آمریکایی ملت مسلمان ایران را به دلیل پیگیری آرمان‌ها و حرکت در اهداف متعالی این چنین بی‌ادبانه مورد توهین قرار می‌دهد و البته آخرین بار هم نخواهد بود.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: سابقه آمریکای جنایتکار در موضوع تروریست و حمایت از تروریست از روشنایی خورشید هم روشن‌تر است به طوریکه سخن گفتن از این موضوع ۷۰ من کاغذ می‌شود.

اساسا شکل‌گیری کشور آمریکا در محیط جغرافیایی ترور قرار گرفته است/سراسر تاریخ نه چندان دور آمریکا با تروریست عجین شده است

وی ادامه داد: اساسا شکل‌گیری کشور آمریکا در محیط جغرافیایی ترور قرار گرفته است و حتی که رومیان و سرخ‌پوستان را باید اولین قربانیان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: سراسر تاریخ نه چندان دور آمریکا با تروریست عجین شده است به طوریکه در تاریخ معاصر از ترورهای مستقیم توسط این کشور پر است و امروز نیز با حمایت از تروریست بر همگان روشن است.

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند ژاپن، ویتنام، افغانستان و عراق و سراسر منطقه غرب آسیا و جمهوری ایران مصداق قربانیان تروریستی آمریکا هستند.

 

رفتار و گفتار متناقض آمریکا در موضوع تروریست و مبارزه با آن، مقامات این کشور را در پیشگاه تاریخ و افکار عمومی رسوا خواهد کرد

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سابقه اقدامات کشور آمریکا در موضوع تروریست، گفت: اقدامات تروریستی آمریکا چیزی نیست که بتوان آنها را پنهان کرد و یا حتی نیاز به اثبات داشته باشد چراکه بر همگان روشن است.

وی بیان کرد: پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام ترامپ و سایر مقامات این کشور روی این مانور داشتند که هدف این تحریم‌ها ملت ایران نیست و حساب مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کرده‌ایم ولی حال سوال اینجاست که چگونه می‌توانند این تناقض را جواب دهند که آیا ملت ایران تروریست و شایسته تحریم است و یا نه؟

آل‌هاشم افزود: اگر حساب مردم و نظام از هم جداست پس چرا ملت ایران را تروریست می‌خوانند و گاها ژست طرفداری از ملت ایران را می‌گیرند و در حقیقت این نوعی از ریاکاری آمریکا است.

وی بیان کرد: همزمان با این توهین آشکار رئیس جمهور آمریکا با وقاحت مثال زدنی از رژیم جنایتکار سعودی حمایت می‌کند و از کنار اقدامات مقامات کشور در ترور وحشیانه یک شهروندش در ترکیه می‌گذرد به طوریکه حتی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا دستور ترور این فرد را توسط دستور ولیعهد تایید کرده ولی باز هم از آنها حمایت می‌کند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: باز هم آمریکا بدون هیچ اشاره‌ای به این موضوع از دولت سعودی تشکر کرده و این نمونه‌هایی از تناقض رفتار و گفتار تروریست است از این‌رو آنها باید بدانند بین ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ جدایی وجود ندارد و پرداختن به این قبیل اتهامات موجب سرافکندگی خود در تاریخ و افکار جهان خواهد بود.

 

ایجاد سبزینگی توسط پتروشیمی تبریز با تکنولوژی برتر روز دنیا

وی با اشاره به چالش‌های محیط زیستی در ایران و عوامل دخیل در آن، گفت: آلودگی هوا در اکثر شهرهای تولیدی از جمله پالایشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: دیروز در تبریز یک پروژه با قابلیت بازیابی انرژی با هدف جمع‌آوری و امحای گازهای خروجی برای ایجاد سبزینگی بیشتر با تکنولوژی برتر روز دنیا و با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در پتروشیمی تبریز افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت شرکت ایرانی و ایتالیایی توسط متخصصان انجام گرفت و امیدواریم به تبع این پروژه شهر تبریز و شهرهای اطراف تنفس خوبی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته به روز همبستگی با مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: به امید پیروزی مردم فلسطین و برپایی نماز در بیت‌المقدس در سریع‌ترین زمان هستیم و یاد شهدای فلسطین را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان به فرا رسیدن میلاد پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: در این هفته زادروز رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق(ع) است که ایشان مروج اهل بیت‌(ع) است.

وی ادامه داد: زمانی که امام صادق(ع) متولد شد پدر ایشان در مدینه حضور نداشت و این کودک را داخل یک پارچه سفید نزد جدش امام سجاد(ع) بردند که ایشان با نگاهی همراه با نشاط به او نگاه کرد و گفت که امید است که قدم این کودک مبارک است.

به گزارش فارس؛ خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه اولین نماز جمعه پس از واقعه هجرت توسط پیامبر اکرم(ص) اقامه شد، گفت: نماز جمعه پرصلابت بوده و دشمن را با یاس روبه‌رو می‌کند و این حرکت ایشان بیانگر اهمیت فریضه الهی و عبادی است.

باید فرهنگ بسیجی در جامعه گسترش یابد

وی هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شده تا بیش از پیش به مبانی تفکرات بسیجی تکیه کنیم؛ متاسفانه گاها شاهد دوری برخی افراد از مبانی انقلاب هستند از این‌رو باید فرهنگ بسیجی در جامعه گسترش یابد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه بسیج در عرصه اجتماعی دارای کارکردهای مختلف است به طوریکه بسیج دارای قدرت بسیج کننده والا در بدنه جامعه است، تصریح کرد: بسیج انسجام بخش و منسجم کننده سرمایه اجتماعی مملکت بوده و امید بخش و نشاط آفرین در بخش جوان و طبقات محروم جامعه است.

بسیج اعتمادآور،روشنگر و هدایت‌بخش جامعه است

وی با تاکید به اینکه بسیج اعتمادآور بوده و روشنگر و هدایت‌بخش در اقشار مختلف جامعه است، گفت: از این رو باید از بسیج قدردان بوده و برای رونق بخشیدن فرهنگ بسیج تلاش کنیم چراکه برخی‌ها گمان می‌کنند که بسیج یک نیروی نظامی بوده درحالیکه اینگونه نیست و بسیج خود اقشار مردمی است.

آل‌هاشم به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز یادآور عملیات مروارید و عملیات رزمندگان اسلام در دریا است که هیچگاه از یاد نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، بعثی‌ها فکر می‌کردند که در مدت زمان کم به نفع آنها جنگ تمام می‌شود ولی نیروهای مسلح در سریع‌ترین زمان اشتباه آنها را نشان دادند که مصداق آن ۷ آذرماه است که با تسخیر سکوهای نفتی در برابر نابرابر طومار نیروهای دریایی عراق را به هم پیچید و تا پایان جنگ نتوانست نیروی دریایی سازمان‌دهی خود را به دست بیاورد از این رو این روز را به سپید جامگان نیروی دریایی ارتش تبریک گفته و یاد شهدای ناوچه پیکان و نیروی دریایی ارتش را گرامی می‌داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :