همزمان با 17 ربیع‌الاول
همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، 12تن آش نذری معروف به حلیم سنتی ابرکوه یکشنبه‌شب در میان مردم این شهر توزیع شد.
کد خبر: ۶۸۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 26 November 2018

برای 23 سال متوالی این آش که با قدمت 150 ساله همچنان موردتوجه مردم مؤمن این منطقه است، طبخ و توزیع شد.
دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت پس از اقامه نماز صبح یکشنبه در هوایی بارانی با حضور در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله « درب قلعه » 12 دیگ بزرگ آش نذری به یمن مبارکی نام 12 امام معصوم (ع) بار گذاشتند و بار دیگر این حرکت معنوی را به نمایش گذاشتند.
مسئول هیات امنای تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله درب قلعه به خبرنگار ایرنا گفت: برای پخت آش افزون بر 120 میلیون ریال هزینه شد که با کمک‌های خیری و با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم بیش از 200 نفر از محبان اهل‌بیت (ع) تامین شده است.
حبیب‌الله روحی پناه با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به اینکه حدود 10 روز است که مقدمات تهیه مواد اولیه آش طول کشید، اظهار کرد: آش نذری در میان افزون بر چهار هزار شهروند ابرکوهی توزیع شد.
وی ادامه داد: برای پخت آش 700 کیلوگرم گندم مرغوب سبوس‌دار، 180 کیلوگرم گوشت قرمز ، افزون بر 100 کیلوگرم قلم شتر و گوساله ،12کیلوگرم ادویه شامل فلفل ، دارچین ، ریشه جور ، زنجبیل و نیز مقداری نمک استفاده‌شده است.
روحی پناه اضافه کرد: پخت آش نذری بیشتر در فصل پاییز و زمستان مرسوم است که علاوه بر پخت آن در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در دیگر تکایا ، محلات و تعدادی از روستاها و منازل مردم به مناسبت‌های مختلف به‌صورت یک یا دو دیگ بزرگ طبخ می‌شود.
به گفته وی محله درب قلعه بزرگ‌ترین محله شهر ابرکوه است که 72 نفر از جوانان آن در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مراسم جشن هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) شنبه ‌شب و روز یکشنبه به نحو باشکوهی با حضور گسترده مردم ولایتمدار ابرکوه برگزار شد.
فاصله میان 12ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت تا 17 ربیع‌الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعه است ، این مدت از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
همچنین تعدادی از زوج‌های جوان آغاز زندگی مشترک خود را در این هفته جشن گرفتند و روانه خانه بخت شدند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار