رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه با وجود مراجعات بسیار مردم پیرامون رسیدگی به مشکلات حوزه میراث فرهنگی، خواستار ورود مسئول ارشد شهرستان به این جریان و حل مشکل از سوی وی شدند.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 12 December 2018

مدتی است که شورای اسلامی شهر ابرکوه علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود، پذیرای حجم بسیاری از مراجعات مردمی پیرامون اعتراضات آنان در حوزه میراث فرهنگی و ورزش و جوانان است که بعضاً پاسخگویی به این مسائل در حیطه وظایف شورا نمی‌باشد.
در همین راستا رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه اظهار کرد: با توجه به اینکه رسیدگی و پاسخگویی به مراجعات مردمی در حوزه مسائل مختلف از جمله وظایف این نهاد است، اعضای شورا همیشه با روی گشاده از این موضوع استقبال کرده و در حد توان پاسخگو بوده‌اند.
محمدجواد معماریان ادامه داد: این در حالی است که این روزها بیشترین مراجعات مربوط به افرادی است که به‌نوعی با اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مشکل برخورده و به علت عدم پاسخگویی صحیح از سوی اداره نامبرده و رعایت نشدن شأن و شخصیت افراد، به شورا مراجعه کرده و خواستار حل مشکل هستند.
معماریان با بیان اینکه پاره‌ای از مسائل نیز در حوزه اداره ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: از مقام عالی و نماینده دولت در ابرکوه درخواست می‌شود پس از گذشت حدود یک سال از حضور خود در این سمت و مشاهده مشکلاتی که بارها به‌صورت کتبی و شفاهی به ایشان ابلاغ شده است، پاسخی به این مراجعات داشته و در این رابطه تعیین تکلیف کنند.
وی تأکید کرد: امروز مردم ابرکوه آن‌قدر درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی خود هستند که دیگر تاب تحمل چنین برخوردهایی را از سوی دستگاه‌های دولتی نداشته و برایشان پذیرفته نیست که رئیس یک دستگاه اجرایی به‌جای رفع مشکلات، به آن ها دامن زده و بیشتر به دنبال حاشیه‌سازی باشد تا برداشتن باری از دوش مردم.
رئیس شورای شهر ابرکوه تصریح کرد: روزی که مسئولین برای ثبت 162 هکتار بافت تاریخی تلاش می‌کردند، می‌بایست ابتدا زیرساخت‌های آن را فراهم کرده و راهکارهایی را برای رسیدگی به معضلاتی که امروز مردم با آن دست‌به‌گریبان هستند، پیش‌بینی نمایند.
معماریان اضافه کرد: امروز تمام معضلات در حوزه تعطیلی نانوایی‌ها، مشکلات کامیون داران و رانندگان، گرانی و تفاوت قیمت‌ها، وضعیت نامطلوب بهداشت سالن‌های ورزشی، عدم حضور روسای برخی نهادها به‌صورت تمام‌وقت در محل خدمت، آسفالت معابر و مسائل عمران شهری و ... به سمت شورا سرازیر می‌شود.
وی همچنین از حضور نیافتن نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای شهر و عدم تشکیل جلسه با این نهاد پس از گذشت سه سال از نمایندگی وی گلایه کرد و گفت: متأسفانه نماینده مجلس تاکنون هیچ جلسه و یا نشستی را با اعضای شورای شهر نداشته است تا بتوانیم مهم‌ترین مسائل و معضلات شهروندان را به اطلاع وی برسانیم و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های یک نماینده است.
اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه به جد خواستار رسیدگی به وضعیت موجود از سوی فرماندار شهرستان هستند تا حداقل با رفع اندکی از مشکلات و مسائل، گوشه‌ای از خدمات این مردم فهیم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب جبران شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار