کد خبر: ۶۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 31 July 2015
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به 184 روستای شهرستان رشت در قالب طرح بزرگ آبرسانی به یک‌هزار روستای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت مسایل و مشکلات آب روستاهای این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای 289 روستای کددار است، افزود: جمعیت روستایی این شهرستان بر اساس سرشماری سال 90 نفوس مسکن حدود 220 هزار نفر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه از تعداد روستاهای شهرستان رشت 277 روستا بالای 20 خانوار و 12 روستا زیر 20 خانوار است، افزود: از مجموع روستاهای مذکور تعداد 190 روستا دارای شبکه آب آشامیدنی است.

وی شاخص برخورداری روستاهای شهرستان رشت از آب آشامیدنی را 75.24 درصد عنوان کرد و گفت: تعدادی از روستاها دارای فرسودگی لوله و اشکالات آبرسانی است.

فرامینی ملاک برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اجرایی را گرفتن اعتبار عنوان کرد و ادامه داد: شاخص بهره‌مندی این اقدام در روستاهای شهرستان رشت 65 درصد است.

وی شاخص جمعیتی را مهم‌تر از شاخص روستاها دانست و تصریح کرد: گیلان دارای حدود 14 هزار کیلومتر مساحت است که یک‌هزار و 215 کیلومتر آن متعلق به شهرستان رشت است.

این مسئول با اشاره به اینکه 22 درصد جمعیت روستایی گیلان در شهرستان رشت است، خاطرنشان کرد: از نظر وزارت کشور شهرستان رشت دارای 6 بخش شامل خشک‌بیجار، لشت‌نشا، خمام، سنگر، کوچصفهان و مرکزی است.

وی نگاه توسعه آبرسانی به بخش‌ها را مهم‌تر خواند و افزود: آب تمام روستاهای شمال در شهرستان رشت از چاه‌های زیرزمینی و یا خط انتقال تامین می‌شود.

فرامینی از وجود بالغ بر 2 هزار و 250 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب در روستاهای شهرستان رشت خبر داد و گفت: این مقدار شبکه دارای وسعت بسیار زیادی بوده که بین 190 روستای این شهرستان تقسیم شده است.

وی به اجرای طرح آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان اشاره کرد و گفت: 184 روستای شهرستان رشت در طرح آبرسانی یک‌هزار روستا قرار دارد که بالاترین محدوده محسوب می‌شود.

مدیر عامل آبفار گیلان از سرمایه‌گذاری در بخش آبرسانی به روستاهای مذکور خبر داد و متذکر شد: برآورد اولیه ما برای آبرسانی به این تعداد روستا 70 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حال انتخاب سرمایه‌گذار برای پروژه آبرسانی روستاهای مذکور هستیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار علاوه بر آبرسانی با روش BOT در 184 روستای شهرستان رشت، 20 سال عملیات نگهداری آن را نیز به‌ عهده دارد.

فرامینی یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال 95 سرمایه‌گذار واجد شرایط را شناسایی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار