اینکه چرا سایپا باید در ورزشگاه دستگردی دیدارهای خود را انجام دهد، سوالی است که باید مدیران فدراسیون فوتبال که مجوز این کار را صادر کردند، پاسخ دهند. در کنار بی تدبیری مدیران البرزی، سودای مدیران سایپای البرز برای پایتخت نشینی از عوامل این تنش هستند.
کد خبر: ۶۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۷ 31 July 2015

به گزارش تابناک – البرز: دیدار تیم‌های فوتبال سایپا و گسترش فولاد در چارچوب هفته اول لیگ برتر از ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه دستگردی آغاز شد که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.
اینکه چرا سایپا باید در ورزشگاه دستگردی دیدارهای خود را انجام دهد، سوالی است که باید مدیران فدراسیون فوتبال که مجوز این کار را صادر کردند، پاسخ دهند. در کنار بی تدبیری مدیران البرزی، سودای مدیران سایپای البرز برای پایتخت نشینی از عوامل این تنش هستند.
این موضوع در هفته های اخیر تنش های زیادی را به استان البرز و مردم فوتبال دوست البرزی تحمیل کرد.
مدیران سایپا مدعی بودند که برای کاهش هزینه های خود می خواهند به استان تهران رفته و دیدارهای خود را به جای ورزشگاه انقلاب کرج در ورزشگاه دستگردی انجام داده و پس از تکمیل ورزشگاه اسلامشهر، به این شهرستان می روند.
به همین دلیل نخستین دیدار سایپای البرز در لیگ پانزدهم، در ورزشگاه دستگردی انجام شد.
برگزاری این دیدار در ورزشگاه فوق با حواشی و مشکلات زیادی روبرو بود از جمله مسائلی که برای خبرنگاران به وجود آمد و همچنین قطعی برق ورزشگاه که باعث توقف بازی برای 35 دقیقه شد.
قضاوت این دیدار برعهده محسن ترکی بود. وی به مهدی ترابی از سایپا و مهدی کیانی از گسترش فولاد کارت زرد نشان داد.
بر اساس گزارش رسانه ها، دیدار دو تیم سایپا و گسترش فولاد تبریز در دقیقه 86 به علت قطع برق ورزشگاه نیمه تمام ماند و بازیکنان، مربیان و داوران بیش از 35 دقیقه در زمین چمن ورزشگاه منتظر ماندند تا نورافکن‌ها دوباره روشن شود و بازی از سر گرفته شود.
در این مدت فقط یک ردیف پرژکتور که برق اضطراری ورزشگاه است روشن بود .
داوران هم بلاتکلیف در میانه میدان حضور داشتند.
ساعت 9:54 نورافکن‌های ورزشگاه بالاخره روشن شد تا اولین میزبانی سایپا در تهران حسابی خبرساز شود بازیکنان دو تیم بازی را از دقیقه 86 ادامه می‌دهند.
با روشن شدن نور ورزشگاه اسکوربورد ورزشگاه خاموش شد.
پس از پایان مسابقه فوق که توقف سایپای مدعی همراه بود، مجید جلالی سرمربی این تیم در نشست خبری گفت: به اندازه‌ای که یک برد قاطع به دست بیاوریم خوب بودیم ولی نتوانستیم از موقعیت‌‌هایمان  استفاده کنیم. شرایط را رفته رفته برای حریف مشکل‌تر کردیم و در دقایق حیاتی که می‌توانستیم پرفشار بازی کنیم و به گل برسیم برق رفت و بازی سرد شد و از تب و تاب افتاد. بیش از 40 دقیقه صبر کردیم تا برق بیاید و 7 الی 8 دقیقه آخر را که می‌توانست حیاتی باشد را خیلی سخت سپری کردیم با این حال به عنوان اولین بازی بازیکنان ما خوب بودند.
مجید جلالی نگفت که چرا در 86 دقیقه گلی را تیمش به ثمر نرساند و توقع داشت در 4 دقیقه پایانی به گل دست یافته و با پیروزی قاطع زمین را ترک کند.
وی در مورد اینکه تیم‌های شما معمولا رو به جلو بازی می‌کنند اما امروز خیلی تهاجمی نبودید گفت: به نسبت اولین بازی خوب بودیم البته توقع من هم بیشتر بود با این حال ما فقط دو بازی تدارکاتی جدی داشتیم و بازی به بازی بهتر بودیم.
سرمربی سایپا در مورد اینکه چرا نکونام در فهرست 18 نفره نبود گفت: جواد مدت زیادی نیست که با ما تمرین می‌کند باید خودش را به بقیه بازیکنان برساند.
وی درمورد اینکه نکونام گفته است که ITC من نیامده گفت: مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد و باید از باشگاه سوال کنید.
ابراهیم صادقی کاپیتان سایپا نیز پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل گسترش فولاد اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود ما بازی را خوب شروع کردیم موقعیت‌های خوبی داشتیم میداودی به تیرک دروازه زد 2-3 موقعیت تک به تک داشتیم. گسترش فولاد هم تیم خوبی دارد ما خوب بازی کردیم و از روز اولی که شروع کردیم هدفمان این بود که بالای جدول باشیم و برای قهرمانی تلاش کنیم. گسترش فولاد هم نیمه دوم یک موقعیت خوب داشت.
وی در خصوص قطعی برق افزود: قطع برق هم موقعی شد که ما یک ضربه ایستگاهی خوبی داشتیم و پس از وقفه بازی نتوانستیم از آن استفاده کنیم.
بازیکن سایپا در مورد حضور این تیم در تهران تصریح کرد: در کرج هم زیاد زیر نور بازی نکردیم. امکانات هم در کرج و هم در تهران خوب است و ما در هر 2جا راحت هستیم.
 حبیب‌الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران نیز درباره حاشیه های ایجاد شده گفت: بحث مشکل برق در ورزشگاه دستگردی برای دومین بار است که رخ می‌دهد فصل گذشته نیز در بازی با پیکان در همین ورزشگاه برق قطع شد. ما با عنوان هیأت فوتبال درخواست می‌کنیم که این مشکل به طور جدی پیگیری شود و اگر فصل گذشته این مشکل پیگیری می‌شد شرایط بهتری بود.
وی گفت: وقتی این ورزشگاه نمی‌تواند 1200 لوکس برق را تأمین کند و مشکل تعویض قطعه وجود دارد باید این شرایط بررسی شود.
وی در مورد اینکه طبق قوانین AFC چه شرایطی باید پیش می‌آمد، گفت: وقتی چنین اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد طبق قوانین داور 30 دقیقه فرصت می‌دهد اگر مشکل برطرف شد بازی ادامه پیدا می‌کند اگر مشکل برطرف نشد 30 دقیقه دیگر فرصت داده می‌شود در نهایت داور باید دو 30 دقیقه صبر کند تا مشکل برطرف شود وگرنه بازی نیمه‌تمام می‌ماند و سازمان لیگ باید ظرف 2 ساعت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کرد که فکر می‌کنم طبق قوانین AFC چند دقیقه باقیمانده بازی نیمه‌تمام برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار