معاون وزير راه و شهرسازی گفت: متقاضی برای واگذاری مساكن مهر در شهرستان فامنين وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 31 July 2015

معاون وزير راه و شهرسازی گفت: متقاضی برای واگذاری مساكن مهر در شهرستان فامنين وجود ندارد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه شهرسازی به منظور بررسی آخرین وضعیت مسكن مهر در استان ظهر پنجشنبه وارد شهرستان فامنین شد و از نزدیك واحدهای مسكن مهر این شهرستان را كه با كم لطفی متقاضیان روبرو شده مورد بررسی قرار داد.

احمد اصغری مهرآبادی در این نشست با اشاره به اینكه طرح مسكن مهر با آورده مالی مردمی و تسهیلات بانكی طرح ریزی و اجرا شد، گفت: در سطح كشور از طریق منابع داخلی برای محوطه سازی این طرح ها یارانه داده می شود.

وی ادامه داد: تاكنون كار ساخت ۴۰۰ واحد مدرسه در سایت های مساكن مهر كشور شروع شده و برای ادامه ساخت این مدارس نیز به دنبال فروش اراضی وزارت خانه هستیم اما مابقی هزینه ها را در استانها باید استانداری ها تقبل كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه دولت در این طرح فقط زمین را رایگان در اختیار قرارداده است، اذعان داشت: سطح وام ها نیز در این بین به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مهر آبادی ادامه داد: متقاضی موثر واجد شرایط برای واگذاری مساكن مهر در فامنین وجود ندارد و برنامه دولت اتمام طرح مسكن مهر تا پایان سال ۹۵ است.

وی ادامه داد: این وضع تنها مختص این منطقه نیست بلكه در نقاط دیگری نیز با این موضوع مواجهیم و از این رو درخواستی به هیئت دولت داده شده كه مساكن مهری كه متقاضی ندارد تعیین تكلیف شود.

معاون وزیر مسكن و شهر سازی با اشاره به اینكه تا پروژه مسكن مهر فامنین ادامه و ساخت و تكمیل آن فعال شود سیاست های تشویقی را اعمال می كنیم، اذعان داشت: وجهی به عنوان تنخواه در اختیار متقاضیان قرار گرفته و بخشی از این منازل نیز به عنوان خانه های سازمانی و مددجویان كمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته می شود.

مهر آبادی ادامه داد: این طرح باید فاز به فاز جلو رفته و تكمیل شود اما تكمیل زیر ساخت ها اولویت كاری این نهاد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با تاكید بر لزوم فاز بندی اجرای این طرح در فامنین آن را نوعی تبلیغ برای گرایش مردم به استفاده از این منازل عنوان كرد.

امیر خجسته ادامه داد: در صورت اختصاص یارانه و تنخواه ویژه به این پروژه ساخت آن‌ها سرعت می‌گیرد.

پیمانكار این طرح نیز كه خواستار تعیین تكلیف طرح بود، عنوان كرد: با توجه به ظرفیت های فامنین اكثر كارها انجام شده و نیمه تمام ماندن آن زیبنده این شهر نیست.

محمد بهاری زاد اذعان داشت: در صورت انعقاد قرار داد تهاتری با وزارت خانه انجام و همه طرح را تکمیل میکنیم.

گفتنی است در این شهرستان ۳۲۵ واحد مسكن مهر ساخته شده كه تنها ۶۵ واحد متقاضی دارد و در حالی كه پیمانكار شش ونیم میلیارد تومان هزینه كرده تا پایان طرح نیز دو میلیارد تومان دیگر نیاز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار