تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارتقای دانشگاه‌ها در گرو راهگشا بودن آن‌هاست و تجربه جهانی این را اثبات کرده است، افزود: در همین راستا از دو سال پیش شبکه دانشگاه و جامعه در راستای اصل مسئولیت اجتماعی دانشگاه نسبت به جامعه پیرامون خود تدوین شده است که این طرح در نقطه شروع قرار دارد و نیازمند هم فکری عالمانه است تا به غنای مجموعه‌ها بینجامد.
کد خبر: ۶۹۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 20 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- غلامرضا غفاری در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مؤثر بودن دانشگاه‌ها و حساسیت نشان دادن نسبت به مسائل پیرامون خود، گفت: بر اساس فرمایشات ایشان باید ارتباط دانشگاه‌ها با مسائل و مشکلات جامعه تنگاتنگ باشد. 
وی با بیان اینکه ارتقای دانشگاه‌ها در گرو راهگشا بودن آن‌هاست و تجربه جهانی این را اثبات کرده است، افزود: در همین راستا از دو سال پیش شبکه دانشگاه و جامعه در راستای اصل مسئولیت اجتماعی دانشگاه نسبت به جامعه پیرامون خود تدوین شده است. 
غفاری، وزیر علوم، وزیر کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه را از اعضای شورای سیاست‌گذاری این شبکه برشمرد و اظهار کرد: روسای دانشگاه‌های مادر استان‌ها به عنوان نمایندگان شورا در استان‌ها هستند. 
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ورود بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به مسائل و مشکلات جامعه و دستگاه‌ها را از اهداف راه‌اندازی این شبکه خواند و تصریح کرد: در این طرح مسائل دانشگاه‌ها مورد دقت مسئولین قرار می‌گیرد و دستگاه‌های مختلف نیز از ظرفیت دانشگاهیان در موضوعات متنوع بهره‌مند می‌شوند. 
وی با تاکید بر اینکه تجریه نشان داده است هرکجا با نگاه عالمانه ورود کرده‌ایم و همکاری بین دستگاهی بوده است دستاوردهای قابل توجهی نیز به دست آورده‌ایم، اظهار کرد: این طرح در نقطه شروع قرار دارد و نیازمند هم فکری عالمانه است تا به غنای مجموعه‌ها بینجامد. 
اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز در ادامه این شورا بر اختصاص اعتبارات برای اجرای طرح جامع ارتقاء عملکرد و نظارت بر فعالیت تشکل‌ها، هیئات و مراسمات مذهبی استان از محل اعتبارات فصل فرهنگ در سال 98 تاکید کرد. 
وی با اشاره به اینکه الزامات، متولی و ناظر این طرح باید به طور دقیق مشخص شود، افزود: دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی استان در راستای اجرای این طرح در همه نقاط استان کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار