هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت با حضور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 17 December 2018

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این مراسم ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رئیس کمیته علمی این جشنواره، گزارش کمیته علمی و فرایندهای ارزیابی و انتخاب برترین های هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت را ارائه نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی پارادایم "جامعه 5 (Society 5.0)" بعنوان رویکرد جدید پس از انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و زیرساخت ها و الزامات مهم نظام پژوهش، آموزش، فناوری و مدیریت در جامعه 5 را تشریح نمود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، هدف غایی در رویکرد جامعه 5 را که بر مبنای "رایانش شناختی" و "اینترنت افراد" پایه گذاری شده است، "رفاه اجتماعی" و توسعه مسئولیت های اجتماعی سازمانی و شرکتی عنوان نمود.
کیانی بختیاری با اشاره به ضرورت آماده سازی کشور برای مواجهه، پذیرش و توسعه موج چهارم صنعت و جامعه 5 ، اظهار داشت: برای تسهیل پذیرش و توسعه این رویکرد 5 دیوار و مانع باید فرو ریخته شود که عبارتند از "تفکر دولتی"، "قوانین بازدارنده"، "موانع نوآوری فناورانه"، "عدم تعهد منابع انسانی" و "پذیرش کاربران".
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان، پيش‌نياز‌هاي تحقق جامعه 5 در کشور از جمله "ایجاد اکوسیستم و پلتفرم های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بر اساس نیاز همه ذینفعان"، "توسعه پژوهش های کاربردی و مساله محور از طریق جمع سپاری و شبکه گستری میان صنعت و دانشگاه"، "استقرار صنعت 4 در بسياري از صنايع كشور به‌عنوان پيش‌نياز جامعه 5" و "استقرار و بهره‌برداري از فرصت‌هاي نظام ملي نوآوري در جهت تحقق جامعه 5 " را برشمرد و بر تناسب قوانين و مقررات كشور با اقتضائات صنعت 4 و جامعه 5 تاکید نمود.
در این جشنواره بیش از ۷۰ واحد نمونه در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی معرفی و قدردانی شدند.
"طرح های پژوهشی صنعتی و معدنی برتر مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی شهرک های صنعتی استانی"، "شرکت های خدمات فنی و مهندسی"، "مراکز علمی کاربردی واحدهای تحقیق و توسعه برتر محصولات مبتنی بر تحقیق و توسعه" ، "شرکت های برتر صنایع پیشرفته" و "شرکت‌های برتر دانش بنیان" از جمله واحدها و شرکت هایی بودند که در این جشنواره از آنان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار