روسای دستگاه‌های هواشناسی و جهاد کشاورزی استان یزد بر ضرورت همکاری و همفکری بیشتر این دو نهاد در راستای کاهش خسارات بخش کشاورزی به ویژه سرمازدگی تاکید كردند.
کد خبر: ۶۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 23 December 2018

در جلسه مشترکی که با حضور مسئولان اجرایی سازمان جهاد‌کشاورزی استان و اداره کل هواشناسی يزد برگزار شد، دو طرف ضرورت تعامل و همفکری بین بخشی در راستای اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی و کاهش خسارات به ویژه در مواقع بحرانی مانند سرمازدگی را مورد تاکید قرار دادند .

«سيدجمال سجادي‌پور» رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد ضمن تقدیر از برگزاری جلسات مشترک با اداره کل هواشناسی به خصوص در سالیان اخیر و انتشار نتایج این جلسات در قالب پیش آگاهی‌ها، توصیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی در جهت آگاهی بهره‌برداران را در کاهش خسارات تاثیرگذار دانست.

وي همچنين خواستار بررسی‌های دقیق و پژوهش‌های علمی و مقایسه‌ای در زمینه بروز اتفاقات سال‌های اخیر همچون پوکی مغز پسته، عدم تامین نیاز سرمایی درختان و غیره شد.

سجادی‌پور با اشاره به حساسیت مباحث هواشناسی به ویژه در شش ماهه دوم سال، ارائه آمارهای دقیق و کارشناسی از میزان بارش و استحصال آب در استان را امری مهم و حیاتی دانست که براساس آن می توان برنامه ریزی بهتری را در جهت ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی به عمل آورد .

دکتر «رضا برهانی» مدیر کل هواشناسی استان ضمن تاکید به همکاری مستمر و فعال کارشناسان هواشناسی و جهاد‌کشاورزی که الگویی برای کشور محسوب می‌شود، از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی در اردکان و همچنین عملیات اجرایی ایستگاه دیگری در شهرستان خاتم طی ماه‌های آینده خبر داد.

وي اطلاع رسانی به 76 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان در سامانه تهک کشاورزی را جهت کاهش خسارات ضروری دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار