مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: وضعیت بحرانی کمبود آب مهمترین چالش این استان در دهه اخیر است.
کد خبر: ۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 31 July 2015
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: وضعیت بحرانی کمبود آب مهمترین چالش این استان در دهه اخیر است.

به گزارش ایرنا؛علیمردان طالبی در حاشیه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در همدان در گفت و گو با ایرنا افزود: کمبود آب و خشکسالی مهمترین تهدید استان است و تنها راه مقابله با این معضل مدیریت منابع آبی است.

وی اضافه کرد: در راستای مدیریت بهینه آب در مراکز پرجمعیت استان برنامه کاهش فشار در شبکه ها در حال انجام است تا از پرتی آب جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در فصل زمستان و پاییز آب بخش زراعی به سمت سدها انتقال و برای شرب تصفیه می شود تا آب موجود در سدها افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از مهندسی مجدد چاه های آب خبر داد و گفت: چاه هایی در مسیر خط انتقال آب از سد تالوار به همدان پیش بینی شده است.

طالبی در خصوص اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته برای آمادگی در برابر بحران گفت: در بخش نرم افزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای کارشناسان و اعضای کارگروه های تخصصی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در بخش سخت افزاری نیز تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران از طریق استانداری و سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت می شود.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بخش شمالی و جنوبی استان همدان زمینه مساعدی برای بروز زلزله نسبت به مرکز استان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار کرد: برای مطالعه دقیق مناطق زلزله خیز ، شبکه لرزه نگاری استان راه اندازی و دستگاه هایی در نقاط مختلف استان تعبیه شده است تا کوچکترین زلزله ها را نیز ثبت کند.

طالبی اضافه کرد: بعد از گذشت دوره زمانی کوتاهی با تحلیل آماری و علمی نقاط حساس زلزله، برنامه ریزی دقیقی برای کاهش اثرات زلزله در آن نواحی و ارتقای آمادگی اعضای ستاد بحران صورت می گیرد.

دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران از روز دوشنبه با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، استانداران همدان و کرمانشاه و اعضای ستاد بحران شش استان غربی کشور به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار