رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 16 هزار نفر دانشجو معلم از این دانشگاه دانش آموخته و فارغ التحصیل شدند.
کد خبر: ۶۹۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 23 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تیمور نظری فرد در نشست با خبرنگاران به مناسبت نکوداشت سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو دانشسرای مقدماتی در شهرکرد و بروجن و دو دانشسرای روستایی و عشایری در فرخشهر و شهرکرد فعال بود.
وی اظهار داشت: در این مراکز، فارغ التحصیلان مقطع ششم ابتدایی پس از گذراندن یک دوره دو ساله به عنوان معلم، آموزش می دیدند و بعد از فارغ التحصیلی به مدارس عشایری و روستایی اعزام می شدند.
به گفته وی، پس از پیروزی انقلاب 3 دانشسرای مقدماتی در بروجن، فارسان و فرخشهر و 5 مرکز تربیت معلم در فرخشهر، شهرکرد، بروجن و شهرکرد فعال شد.
نظری فرد اظهار داشت: با تصویب اساسنامه جدید مراکز تربیت معلم و با تصویب وزارت علوم، هم اکنون 3 مرکز پردیس در شهرکرد و فرخشهر فعال و مراکز مقدماتی و عشایری و روستایی حذف شدند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال تحصیلی جدید یکهزار دانشجو معلم در این 3 مرکز که 2 مرکز برداران و یک مرکز خواهران است، مشغول تحصیل شدند.
وی گفت: این دانشجو معلمان در مقاطع تحصیلی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد در رشته های آموزش ابتدایی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و مهارت آموزی ماده 28 در رشته های هنر ، علوم تجربی و آموزش ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
نظری فرد، از جذب 100 دانشجو معلم تکمیل ظرفیت در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این پردیس ها دارای 15 عضو هیات علمی هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: 40 درصد دانشجو معلمان مشغول تحصیل در استان خواهر و مابقی برداران هستند.
وی با بیان اینکه جذب دانشجو معلمان در این مراکز براساس بومی گزینی است، افزود: داشتن تراز پایه 6 هزار و500 و معدل کل سه سال حداقل 15 از شرایط پذیرش دانشجو معلم از بین پذیرفته شدگان در کنکور سراسری است.
نظری فرد اظهار داشت: 48 دانشجو معلم و فارغ التحصیل دانشگاهی از این دانشگاه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
وی از برگزاری آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور و 61 سالگرد تاسیس در استان در سوم دیماه سالجاری خبر داد و گفت: در این آیین از پژوهشگران برتر، استادان و همچنین نخستین دانش آموخته مراکز عشایری استان تجلیل می شود.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 974هزار نفر است.
هم اکنون بیش از 50 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز علمی استان مشغول تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار