آیت الله دژکام با بیان اینکه دشمنان امروزه به دنبال این هستند که بگویند نظام اسلامی کارآمد نیست و چالش کارآمدی نظام را پیش کشیده اند، عنوان کرد: یکی از جهات کارآمدی این است که آیا نظام می تواند امنیت مردم را تأمین کند؟ نظام باید بگوید می تواند امنیت مردم را حفظ کند و شما این موضوع را ثابت کردید و این افتخار شماست، دشمنان چه بخواهند اقرار کنند و چه نخواهند ایران از امن ترین کشورهای دنیا است که در یک قسمت مهم امنیت کشور، شما حضور دارید و زحمت می کشید.
کد خبر: ۶۹۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 24 December 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله لطف الله دژکام»  در دیدار با پرسنل یگان حفاظت هواپیمایی با اشاره به آیه 2 سوره ملک و تبریک سالگرد تأسیس یگان حفاظت فرودگاه، گفت: کار شما در درجه اول حفاظت از جان مردم است، شما در بعضی از قضایای هواپیماربایی که در دنیا رخ داده شاهد کشته شدن افراد منتهی هستید بنابراین حفظ جان از نگاه عقل و شرع مسئله بسیار مهمی است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دین ما حفظ نفس را واجب شمرده، افزود: حفظ نفس یک فرهنگ عمیق و عظیم بشری است و جان انسان احترام دارد مگر اینکه کافر و در مقام جنگ باشد وگرنه باید در چارچوب حفظ و حراست بیاید و کار عظیم شما حفظ نفس است.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حفظ آبروی نظام اسلامی وجه دیگر کار یگان حفاظت هواپیمایی است، تصریح کرد: در طول مدتی که این حفاظت در سطح فرودگاه های کشور به شکل سپاه حفاظت تشکیل گرفته سبب آبرومندی برای نظام ما شده است، یعنی کسی نتوانسته این حیثیت، اعتبار، عظمت و امنیتی که در نظام اسلامی و این حوزه فعالیت شما وجود دارد را خدشه دار کند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان امروزه به دنبال این هستند که بگویند نظام اسلامی کارآمد نیست و چالش کارآمدی نظام را پیش کشیده اند، عنوان کرد: یکی از جهات کارآمدی این است که آیا نظام می تواند امنیت مردم را تأمین کند؟ نظام باید بگوید می تواند امنیت مردم را حفظ کند و شما این موضوع را ثابت کردید و این افتخار شماست، دشمنان چه بخواهند اقرار کنند و چه نخواهند ایران از امن ترین کشورهای دنیا است که در یک قسمت مهم امنیت کشور، شما حضور دارید و زحمت می کشید.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه در اطراف ایران کشورهای دیگر که فرش قرمز برای آمریکا و کشورهای استکبار خارجی پهن کرده اند را ببینید، یادآور شد: پاکستان و ترکیه از قدیم جزء تیم آمریکا هستند و افغانستان و برخی کشورهای دیگر امروز به آنها دلخوش هستند، اما سرنوشت آنها چه شده است؟ هنوز تبعات یک دعوت بیجا که از آمریکا گرفته اند در عراق وجود دارد ولی شما با استقلال و عظمت خود امنیت کشور را حفظ می کنید.

 

وی با تمام امور را به دست خداوند و انسان ها را وسیله انجام امور خواند و گفت: ما به واسطه تابش خورشید همه چیز را می‌بینیم اما معمولا از تابش آفتاب غافل می شویم، اگر آفتاب نباشد چیزی دیده نمی شود و این ویژگی خدای متعال است که ظاهر و پیداست و در اوج پیدایی پنهان است، پیدا و پنهان و در تعبیر قرآنی ظاهر و باطن در علوم جدید به آن «فیزیک و متافیزیک» می گویند، فیزیک به معنای طبیعت و ظاهر قضیه و طبیعت پیدا است ولی خدا پیدا نیست.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه گاهی بندگان هم این حالت را دارند که کاری انجام می دهند اما پیدا نیستند، تأکید کرد: بچه های حفاظت هم اینگونه هستند که کار خود را انجام می دهند اما خودشان پیدا نیستند، پیدا نبودن را برای خود سخت نگیرید و این تشبه و تخلق به اخلاق الهی ارزشمند است و خدا می داند شما هستید هر چند که دیگران ندانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار