رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر مونولوگ در این استان گفت: گفت که برگزاری جشنواره تئاتر مونولوگ امری بسیار شایسته و بایسته در راستای استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت گروه‌های نمایشی استان است.
کد خبر: ۶۹۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 03 January 2019

محمد یاقوت‌پور اظهار کرد: برگزاری این جشنواره به همت مهدی درویش دبیر اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی و شورای راهبردی تئاتر استان و مسولان محترم شهرستان امیدیه برای نخستین بار محقق شد که جا دارد از تلاش و همدلی همه دوستان در برگزاری اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان خوزستان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

او توضیح داد: واژه مونولوگ که از دو قسمت مونو (یک، تک) و لوگ (سخن، کلمه) است در زبان یونانی پدید آمده و به گفتاری اشاره دارد که از سوی یک نفر بیان می‌شود. پس به عبارتی دیگر پدید آمدن مونولوگ با بیان کردن همراه است و هم زمان با آن شکل می‌گیرد.

وی افزود: در یک مونولوگ به طور کلی انسانی موجودیت دارد که از طریق اعمال و سخنانش آنچه بر او گذشته و آنچه هست را بیان کند.انسان در مرکز جهان است و برای آن که هویت خود را آشکار و ضرورتِ حضور خود را توجیه کند، ناگزیر از بیانگری است. بدین ترتیب در یک مونولوگ ما با آشکار شدن امور و مسایل پنهان روبه‌رو هستیم که از طریق واکاوی درونی فرد در امور دیگر و یا در خویش همراه است.

یاقوت‌پور اظهار کرد: بر خلاف دیالوگ، در یک مونولوگ فرد در جهان تنها است، کنش و واکنش بر عهدۀ خود او است و به تنهایی باید با جهان ذهنی و یا عینی پیرامونش ارتباط برقرار کند که این امر کار را بر بازیگر مونولوگ سخت‌تر کرده و خلاقیت و نوآوری اجرایی را ملزم‌تر می‌کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار