فرماندار شهرستان باوی هشدار داد
فرماندار شهرستان باوی گفت: روستای دراویزه در حاشیه رودخانه کارون قرار دارد و به دلیل بارش‌های امسال و بالا آمدن آب روستا شرایط خطرسازی را دارد.
کد خبر: ۶۹۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 02 January 2019

منوچهر ورناصری فرماندار شهرستان باوی اظهار کرد: روستای دراویزه در حاشیه رودخانه کارون قرار دارد و به دلیل بارش‌های امسال و بالا آمدن آب روستا شرایط خطرسازی را دارد. شیب آب و مسیر آب رودخانه نیز به سمت روستا است که هرلحظه امکان وقوع حادثه تلخی وجود دارد.

فرماندار شهرستان باوی عنوان کرد: زمینی در شرق جاده ملاثانی به شوشتر برای این روستا درنظر گرفته شد و درحال انجام اقدامات لازم و رفع مشکلات برای جابجایی روستا هستیم. از طریق بنیاد مسکن استان نیز درحال پیگیری موضوع برای پرداخت وام و تسهیلات به مردم منطقه هستیم.

وی افزود: تعدادی از خانوارها که در حریم رودخانه بودند، به طور موقت نقل مکان کردند. برخی خانواده‌ها که از حریم رودخانه فاصله داشتند در سنوات گذشته در مقابل جابجایی مقاومت می‌کردند که با رایزنی هم این موضوع حل خواهد شد.

ورناصری گفت: در ویس و ملاثانی نیز چندین روستا با وضعیت مشابه روستای دراویزه در کنار رودخانه وجود دارد که وضعیت آن‌ها در حد دراویزه حاد نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، چند روزی است در فضای مجازی تصاویری از ریزش خانه‌ها در روستای دراویزه منتشر شده است که به واسطه آن برخی از مردم منطقه از روستا نقل مکان کردند.

روستای دراویزه از توابع شهرستان باوی است که در بستر رودخانه کارون قرار دارد و بالغ بر 130 خانوار در روستا سکونت دارند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: فرماندار باوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار