اخراج ۴۷ هزار زن، پس از مرخصی زایمان، آمار بودی که برخی از رسانه ها به نقل از معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی منتشر کردند. خبری که البته سازمان تامین اجتماعی می گوید، مربوط به سال ۹۲ است.
کد خبر: ۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد، این آمار بودی که برخی از رسانه ها به نقل از معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی منتشر کردند. خبری که البته روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی می گوید، مربوط به سال 92 است.
مطابق این خبر بر اساس مطالعات، 47 هزار زن از 145 هزار زنی که در کشور در یک بازه زمانی 18 ماهه از مرخصی شش ماهه زایمان استفاده کردند، در بازگشت به کار اخراج شدند. محمدحسن زدا  معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با حضور در شبکه خبر درباره این خبر توضیح داد.

محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پیشخوان خبر

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره اخراج 47 هزار زن شاغل پس از مرخصی زایمان گفت: این آمار مربوط به آن دسته از اخراج شدگانی است که حقوق بیکاری دریافت می کنند، و پیش بینی می شود تعداد زنانی که پس از مرخصی زایمان اخراج شده اند، به مراتب بیش از این بوده است.
وی درباره مرخصی زایمان کارگران به بخشنامه ای که در خرداد 93 از سوی وزیر کار و رفاه اجتماعی صادر شده است، اشاره کرد و گفت: در بند یک این بخشنامه آمده است که اخراج زنان کارگر از زمان بارداری تا پایان شیردهی ممنوع است.

وی با اشاره به دو رقمی بودن نرخ بیکاری در جامعه گفت: با توجه به فرصت ها و تهدیدهای شغلی موجود مرخصی زایمان اکنون 6 ماهه است و برای استفاده از مرخصی زایمان 9 ماهه باید توافق با کارفرما صورت بگیرد.

زدا تاکید کرد که دیدگاه نظام تکریم زنان است و مطابق قانون زنانی که مشمول بیمه اجباری بوده اند و می توانند با 42 سال سن و 20 سال سابقه کار بازنشسته شوند که این قانون در نوع خود بی نظیر است.

وی درباره بیمه عمر به مستمری بگیران گفت: اگر مستمری بگیر فوت کند 3 میلیون تومان به خانواده وی پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار