کد خبر: ۷۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ 03 August 2015
به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان به بررسی ریشه چالش‌هایی که در طول قریب به چهار دهه عمر انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم، پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشروعیت الهی، شأنیت امام است و مقبولیت شأنیت مردم محسوب می‌شود؛ نقش ذات باری‌تعالی تعیین حاکم و نقش مردم نیز شکل دادن حاکمیت دینی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد و البته این دو با هم فرق دارد.

سعیدی اضافه کرد: حاکم الهی بیش از یک‌هزار سال است که برای شکل دادن حکومت دینی آماده بوده؛ اما امروز بخش دوم که مردم هستند، باید آماده شوند؛ ظهور منجی عالم بشریت الزاماتی دارد که در برهه کنونی باید به آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: منظور ما این نیست که جمهوریت را قبول نداریم؛ جمهوریت را به توان 10 قبول داریم و از همه کسانی که جمهوری‌خواه هستند نیز بیشتر به جمهوری اعتقاد داریم؛ چرا که رهبری و قانون شرط لازم و مردم شرط کافی برای شکل‌گیری حکومت دینی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش مردم تولید قدرت بوده و نه تولید ولایت که مختص به ذات باری‌تعالی است.
سعیدی گفت: اگر مردم پذیرفتند و حاکمان ولایت خود را از ذات باری‌تعالی دریافت کردند، حکومت دینی شکل می‌گیرد وظیفه پیامبر غیر از ابلاغ رسالت، اداره حکومت و مردم نیز بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار