بعد از سه سال وقفه کوه سبلان به همت جمعی از کوهنوردان اردبیلی پرچم‌زنی شد.
کد خبر: ۷۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 02 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز انجام شد جمع زیادی از کوهنوردان اردبیلی پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز کوه 4 هزار و 811 متری سبلان به اهتزاز درآوردند.

پرچم‌زنی کوه سبلان سال‌ها توسط هیئت کوهنوردی استان اردبیل در زمان حضور سیدمحمود موسوی در این هیئت انجام می‌شد که از تاریخ 20 شهریور سال 91 و بعد از فوت آن مرحوم دیگر به طور جدی مورد توجه قرار نگرفت.

اما پس از نزدیک به سه سال وقفه، سیدعلی موسوی فرزند مرحوم موسوی با همراهی جمعی از کوهنوردان اردبیلی از جمله امیر جلیلی، نیما شاه محمدی، آیدین خان محمدیان و با همکاری انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل به طور شخصی و خودجوش 50 پرچم فلزی جدید را در کوه سبلان نصب کردند.

سیدعلی موسوی در این رابطه اظهار کرد: پرچم‌زنی مسیر امری مهم در راستی تعیین صحیح مسیر و کاهش خطرات کوهستان است که در گذشته توسط مرحوم موسوی در کوه سبلان انجام می‌شد و در حال حاضر نسل جدید کوهنوردی استان انجام این مهم را به انجام رساندند.

الیار عاصمی‌زاده مسئول انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل نیز گفت: پرچم‌زنی کوه سبلان با گرامیداشت یاد پیشکسوت کوهنوردی استان اردبیل پس از وقفه‌ای سه ساله از سر گرفته شد.

صادق پناهی فعال محیط زیست نیز ضمن تمجید از نسل جدید کوهنوردان اردبیلی در ادامه راه پیشکسوتان این عرصه همراهی ورزشکاران و فعالان محیط زیست را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد در نتیجه این اقدامات شاهد روزهای خوبی برای محیط زیست استان اردبیل باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار