دلاور حیدرپور درباره آخرین شالیزارهای مازندران با توجه به بحران خشکسالی و تنش کم‌آبی در این بخش اظهار کرد: با بارندگی اخیر مشکل خشکسالی شالیزارهای استان برطرف شده و در حال حاضر کشاورزان مشکل خاصی ندارند.به بیان ایشان خشکسالی تاثیری بر کیفیت محصول نداشته‌ است.
کد خبر: ۷۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 03 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس دلاور حیدرپور درباره آخرین وضعیت خشکسالی شالیزارهای مازندران با توجه به بحران خشکسالی و تنش کم‌آبی در این بخش اظهار کرد: با بارندگی اخیر مشکل خشکسالی شالیزارهای استان برطرف شده و در حال حاضر کشاورزان مشکل خاصی ندارند.
وی درخصوص آغاز برداشت برنج در شالیزارهای مازندران و خرید برنج از کشاورزان، گفت: در حال حاضر محصول برنج از قیمت خوبی برخوردار است و در صورت افت قیمت این محصول تصمیماتی گرفته می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: زمانی وارد می‌شویم که بازار از ثبات قیمتی لازم برخوردار نباشد که در صورت ضرورت، برنج توسط تشکل‌ها و تعاونی روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود تا مشکلی برای تولید‌کننده پیش نیاید.
حیدرپور در بحث واردات برنج، اظهار کرد: براساس نظر وزارت جهاد کشاورزی از اول مرداد تا پایان آذرماه واردات برنج ممنوع است و هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود.
وی در مورد تاثیر خشکسالی بر محصول برنج امسال مازندران، گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق دچار مشکل شدیم که موجب زحمت برای کشاورزان شد و همچنین حدود 600 هکتار مزارع از بین رفت، ولی این موضوع تاثیری بر کیفیت محصول نداشته‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه کیفیت برنج امسال استان بسیار عالی است، افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال 10 تا 15 درصد افزایش تولید محصول برنج در مازندران داشته باشیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه کشاورزان به‌ویژه باغداران از آبیاری غافل نشوند و به بحث مدیریت تغذیه درختان توجه کنند، یادآور شد: آبیاری درختان  با نظر کارشناسان در دستور کار قرار گیرد که به‌طور حتم آبیاری منظم سبب افزایش عملکرد محصول می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار