مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد توسط حوزه علمیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 27 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه که در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، اظهار داشت: کلان نگری و خدمت به اجتماع هدف اصلی حوزه‌های علمیه در سطح کشور است.

وی با اشاره به رسالت‌های اصلی دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه افزود: دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان ریل‌گذار حوزه‌های علمیه فعالیت داشته باشد اما نباید به تکاپوی علمی طلاب صدمه‌ای وارد کند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر کاهش چشمگیر بودجه حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه ازنظر مالی و بودجه‌ای در سخت‌ترین شرایط خود در سال‌های اخیر قرار دارد، طرح‌ها و برنامه‌های حوزه در حالی به جلو می‌رود که بودجه این نهاد عملاً تا یک‌سوم کاهش پیداکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: باوجود مشکلات مالی و بودجه‌ای موجود در حوزه علمیه باید همتی جهادی و مدیریتی ایثارگرانه طرح‌ها و برنامه‌های مصوب حوزه را به سرانجام برسانیم، در برابر مشکلات و موانع موجود باید به‌صورت منطقی و کارشناسانه برخورد شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به تصویب بخش عمده‌ای استاد کلان راهبردی حوزه علمیه ابراز کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر بیش از 80 درصد از اسناد کلان راهبردی حوزه‌های علمیه تدوین‌شده و به مرحله اجرا رسیده است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: اسناد کلان راهبردی حوزه علمیه و منظومه‌های وابسته به آن در 15 پروژه تعریف‌شده عملیاتی شده است، تا پایان سال باید 20 درصد باقی‌مانده سند کلان راهبردی حوزه نیز تدوین‌شده و به پایان برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به‌ضرورت نظارت و پایش طرح‌های حوزه گفت: نظارت بر قوانین و طرح‌های حوزوی باید برای پالایش و اجرای درست قوانین تصویب به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد، حوزه علمیه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید مدیران موردنیاز خود را تربیت کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان برگزاری اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه علمیه اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد توسط حوزه علمیه برگزار می‌شود، اجلاس هوش مصنوعی گامی در مسیر نگاه فناوری محور حوزه‌های علمیه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار