مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه در دهه فجر گازرسانی به 105 روستا آماده افتتاح داریم، گفت: 148 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده که تاکنون 106 میلیارد هزینه کردیم که با این پروژه ها 7 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 03 February 2019

جعفر احمدپور صبح امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در 40 سال قبل اصلا بحث گاز و گازرسانی وجود نداشته و ما از نقطه صفر شروع کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 55 شهر از 58 شهر استان مازندران گازدار هستند، افزود: سه شهر آلاشت، بلده و گزنک باقی مانده که آلاشت تا پایان فصل بهار گازدار شده، بلده قبل از عید کلنگ زنی می‌شود و برای گزنک هم پروژه با شرکت مهندسی توسعه امضا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: دولت عزم خود را جرم کرده تا گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام شود.

این مسؤول با بیان اینکه در دهه فجر گازرسانی به 105 روستا آماده افتتاح داریم، خاطر نشان کرد: 148 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده که تاکنون 106 میلیارد هزینه کردیم که با این پروژه ها 7 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

احمدپور با اشاره به اینکه تا به امروز 2 هزار و 20 روستای گازدار در استان داریم، بیان کرد: 3 هزار و 619 در استان وجود دارد که 2 هزار و 893 روستا قابلیت گازرسانی دارند، 448 روستا در دست اجرا و 425 روستا نیز در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه 92 درصد روستاها در استان گازدار هستند، یاد آور شد: 99/7 درصد شهرهای استان گازدار هستند، حدود 154 میلیارد تومان بدهی داشتیم که پرداخت کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه تحریم‌ها بسیار اذیتمان کرد، ادامه داد: با افزایش دلار، قیمت لوله‌ها بالا رفت و حتی پروژه‌ها به چهار برابر رسید که مجبور به خاتمه برخی از پیمان ها شدیم و پیمان جدید بستیم که این امر هم زمانبر بوده است.

این مسإول طلب شرکت گاز از دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، صنعتی و خانگی را 167 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعداد مشترکان گاز، یک‌میلیون و 370 هزار مشترک در استان مازندران است که قبوض آنی گاز در حال اجرا است و در مرکز استان به‌زودی انجام می‌شود.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار