جمعی از کسبه و بازاریان آبادان روز شنبه در اعتراض به اقدام شهرداری برای تبدیل بخشی از پارکینگ بازار مرکزی این شهر به محل استقرار دستفروشان محل کسب و کار خود را تعطیل کردند.
کد خبر: ۷۱۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 17 February 2019

بیش از 100 نفر از کسبه بازار مرکزی آبادان در اعتراض به اقدام شهرداری مبنی بر استقرار دستفروشان در بخشی از پارکنیگ این بازار روز شنبه تجمع کردند. 

چند نفر از بازاریان اظهار داشتند:استقرار دستفروشان در محل پارکنیگ بازار مرکزی علاوه بر ایجاد ناامنی موجب کسادی کار بازاریان به خصوص در ایام پایانی هفته و ایام نوروز می شود. 

آنان همچنین گفتند: بازاریان بازار مرکزی بابت اجاره ، عضویت در بازار و سایر هزینه ها ماهانه بین 40 تا 50میلیون ریال پرداخت می کنند که با استقرار دستفروشان در مجاورت این بازار در آمد کسبه بازار مرکزی کاهش می یابد.

عضو هیات امنای بازار مرکزی آبادان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:نظم و اخلاق، مشتری مداری و امکانات رفاهی و امنیت بازار مرکزی به عنوان یک برند برای آبادان شناخته شده است.

رضا احمدی گفت: استقرار دست فروشان در کنار این بازار علاوه بر به هم ریختن نظم و امنیت باعث کسادی کسب و کار در بازار مرکزی آبادان می شود. 

وی ادامه داد: بازارچه شب آبادان برای ساماندهی دست فروشان ساخته شده و هم اینک اکثر مغازه های آن خالی است لذا از شهرداری انتظار می رود در این رابطه تصمیم درستی اتخاذ کند تا به ضرر فروشندگان بازار مرکزی منجر نشود. 

مدیر بازار مرکزی آبادان در این باره گفت: بازار مرکزی دارای 263 باب مغازه است که از این تعداد 54 مغازه غیرفعال و خالی است. 

سیدنعیم هاشمی افزود: برای ساماندهی دست فروشان به شهرداری پیشنهاد شد مغازه های طبقه دوم بازار مرکزی، بازار شب و کادوس 2 و 3 که طبقه دوم و سوم آنها خالی است را در اختیار دستفروشان قرار دهد.

وی اقدام شهرداری برای تبدیل بخشی از پارکنیگ بازار مرکزی آبادان را غیر کارشناسی و بدون در نظر گرفتن نظر بازاریانی که بیش از 20 سال در این مکان مشغول فعالیت هستند دانست و گفت:در ایام نوروز بخشی از ترافیک شهر به این منطقه هدایت می شود که برای آن چاره ای اندیشیده نشده است.

هاشمی گفت:مدیریت بازار مرکزی برای مسافران نوروزی امکانات رفاهی از جمله نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام پیش بینی کرده که در صورت استقرار دستفروشان امکان سرویس دهی به مسافران در این بازار نیست.

وی افزود:بازار مرکزی 12 نفر پرسنل دارد و همواره با همه ارگان های شهری همکاری نزدیک داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان شمار دست فروشان بازار مرکزی را 220 نفر عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل پی گیری لازم انجام می شود. 

مسعود سلمان زاده پیشنهاد داد تا نمایندگان بازاریان مرکزی آبادان برای بیان مسایل و مشکلات خود با شهردار آبادان نشستی داشته باشند.

یکی از اعضای شورای شهر آبادان نیز با حضور در محل، استقرار دستفروشنان در بخشی از پارکینگ بازار مرکزی را برخلاف نظر شورای اسلامی این شهر دانست و گفت: ساماندهی دستفروشان جزو وظایف شورا و شهرداری است لذا این مشکل پیگیری می شود.

حمید کوراوند افزود:مسئله استقرار دستفروشان در محل پارکنیگ بازار مرکزی از نظر شورای شهر منتفی است و اجازه فعالیت در این محل را نخواهیم داد. 

وی افزود:طبق نظر شورای اسلامی شهر آبادان باید مکانی در پشت دیوار پارکینگ بازار مرکزی به دستفروشان اختصاص یابد.

نمایندگان بازاریان در دیدار با معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان خواستار بررسی این مشکل از سوی فرمانداری شدند.

بیژن ربیعی در این دیدار گفت:برای استقرار دستفروشان در بخشی از پارکینگ بازار مرکزی حتما نظر بازایان لحاظ خواهد شد.

وی افزود:تلاش فرماندار جلب نظر بازاریان و استقرار دستفروشان در مکانی مناسب برای ساماندهی آنهاست.نظر بازاریان به صورت تخصصی بررسی و راهکار مناسب برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

نمایندگان کسبه بازار مرکزی آبادان پس از گفت و گو با معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان قول همکاری و بازگشایی مغارهای خود را دادند.

بازار مرکزی آبادان با مساحت هفت هزار و 792 متر مربع در 2 طبقه با 263 باب مغازه در کنار ساحل اروند ساخته شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار