مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان:
مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به کمبود داروی بیماران تالاسمی، گفت: در حال حاضر داروی این بیماران به صورت سهمیه‌ای عرضه می‌شود و اگر عرضه سهمیه‌ای بیماران تالاسمی بیشتر از این باشد مشکلات بسیار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۱۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 20 February 2019

مریم خوش‌اخلاق با اشاره به عرضه سهمیه‌ای بیماران خاص، اظهار کرد: اکنون نیز عرضه دارو به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود مثلا اگر یک بیمار تالاسمی باید چهار قرص مصرف کند تنها دو قرص به این بیمار اختصاص می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر کمبود داروی داخلی تالاسمی حس می‌شود و بسیاری از شهرستان‌ها با این مشکل مواجه هستند. مردم شهرستان‌های شادگان و خرمشهر که این همه سختی جنگ را تحمل کردند، دارو ندارند که این موضوع منصفانه نیست.

خوش‌اخلاق با بیان اینکه در داروهای تولید داخل به دلیل اینکه با مواد اولیه خارج از کشور تهیه می‌شوند با کمبود دارو مواجه هستیم، ادامه داد: در برخی داروهای خوراکی نیز کمبود وجود دارد که باید مرتبا این موضوع را پیگیری کنیم. مشکلات بیماران تالاسمی روز به روز در حال افزایش است و واقعا از این وضعیت خسته شده‌ایم.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: تعهد بیمه‌ها در مقابل بیماران خاص روز به روز کمتر می‌شود و یک سری داروهای خوراکی از تعهد بیمه خارج شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بیماریها ، تالاسمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار