معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ناشران مطرح و بنام کشور حضور موثری در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان داشتند.
کد خبر: ۷۱۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 19 February 2019

مرتضی جمشیدی از دستاوردهای سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان سخن گفت و بیان کرد: در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ۵۶۷ ناشر به نمایندگی در ۳۴۰ غرفه، 91 هزار و 125 عنوان کتاب را در زمینه‌های ادبیات، دین، کمک آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و پزشکی عرضه کردند. همچنین در بخش عربی نماینده‌هایی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، مصر و کویت شرکت داشتند که از این رو نسبت به سال گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم.

وی با بیان این که امسال ۴۰ ناشر و هشت کتابفروشی از استان خوزستان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب حضور داشتند اظهار کرد: از دیگر دستاورد‌های ما در نمایشگاه سیزدهم افزایش بن یارانه خرید کتاب از ۶۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته بوده است. همچنین میزان فروش کتاب در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ١۶ میلیارد ریال بوده که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ٢٠ درصدی داشته است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص برنامه‌هایی که همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شدند تصریح کرد: برنامه‌های جنبی در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان شامل نشست‌های تخصصی تأثیر رسانه در خانواده، نشست تخصصی پیرامون اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده ویژه روشندلان، ادبیات نمایشی، ادبیات کودک و نوجوان، نشست تخصصی ناشران استان، رونمایی و معرفی تازه‌های کتاب و برنامه‌های متنوع دیگر با حضور کارشناسان و نویسندگان مطرح استانی و کشوری بوده است.

جمشیدی گفت: خوشبختانه حضور ناشران مطرح و بنام از سراسر کشور استقبال چشمگیر و قابل توجه مردم فرهنگ دوست خوزستان از نمایشگاه کتاب امسال را در پی داشت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار