امام جمعه موقت اهواز گفت: اربعین نماد وحدت، همدلی و انسجام مسئولان استان است. در برخی جاها کوتاهی‌هایی وجود داشت؛ سیل‌بند در رفیع مشکل پیدا کرد، رودخانه باید لایروبی شود، اینها درست است؛ اما زیبایی‌ها را هم بگوییم که مسئولان استان نیمه‌های شب آنجا حضور پیدا می‌کنند و از بروز فاجعه جلوگیری می‌کنند ‎ ؛ اینها را هم نشان دهیم.
کد خبر: ۷۱۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 20 February 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش تقدیر از خادمان اربعین حسینی که امروز چهارشنبه اول اسفندماه در اهواز برگزار شد، گفت: خدمت به زائران حضرت اباعبدالله(ع) توفیق بزرگ و مهمی است. در پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی صادر کردند، ایشان یک نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده را در تمام برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی که بخشی از جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دارند.

به گزارش"تابناک" وی با تأکید بر اینکه در مسأله اربعین هم یک باید نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده داشته باشیم، افزود: ما در بحث اربعین نسبت به گذشته ارتقاء بسیار زیادی داشتیم و در تمام بخش‌های خدمتگزاری به مردم در مسأله راه، مواکب، پشتیبانی، تدارکات و امور فرهنگی چه در شلمچه و چه در چذابه ارتقاء خوبی مشاهده می‌شود. اگرچه امسال بحث جابجایی مواکب مشکلاتی را به وجود آورد و کاستی‌هایی وجود داشت که ان شاءالله برای سال آینده این کاستی‌ها مرتفع شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز نیازمند عمق‌بخشی به تمام برنامه‌ها است؛ تأکید کرد: در شعار متوقف نشویم، توجه کنیم که ماه محرم و صفر و اربعین چه تحولی در زائر به وجود می‌آورد، اینها را باید مورد توجه قرار دهیم. روح اربعین را باید زنده کنیم و آن را حاکم سازیم.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و مسائل دیگر گفت: اربعین باید در تمام این مسائل الهام‌بخش باشد. روحیه‌هایی که در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان وجود داشت - با وجود اینکه آسیب‌هایی داشتیم - نقاط درخشانی است. این نقاط درخشان اینقدر زیاد است که آسیب‌ها نمی‌تواند عظمت دوران دفاع را مخدوش کند. اربعین و همه شعائر دینی باید به سبک زندگی در بخش‌های سلامت اقتصادی، سلامت روانی و ... کمک کند.

وی ادامه داد: آمار خودکشی‌ها را باید به وسیله اربعین کاهش دهیم. اگر درست عمل نکنیم، درست تبیین و رفتار نکنیم، همین اربعین که می‌خواهیم نقطه قوت ما باشد، ضد ما می‌شود. همه ما باید دست به دست دهیم که به ارزش‌های واقعی اربعین دست پیدا کنیم.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از موکب‌داران قدردانی کرد و گفت: اربعین نماد وحدت، همدلی و انسجام مسئولان استان است. در برخی جاها کوتاهی‌هایی وجود داشت؛ سیل‌بند در رفیع مشکل پیدا کرد، رودخانه باید لایروبی شود، اینها درست است؛ اما زیبایی‌ها را هم بگوییم که مسئولان استان نیمه‌های شب آنجا حضور پیدا می‌کنند و از بروز فاجعه جلوگیری می‌کنند ‎ ؛ اینها را هم نشان دهیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مسأله اربعین در کشور و به خصوص در خوزستان نماد همدلی، صمیمیت و دلسوزی ما است. از همه خدمتگزاران اربعین و آیت‌الله موسوی جزایری که مؤسس ستاد اربعین بودند، تقدیر می‌کنیم. ایشان وارد شدند و همه وقتی دلسوزی ایشان را دیدند، وارد شدند.

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه ستاد اربعین از نکات درخشان خوزستان است، بر برطرف ساختن کاستی‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از کاستی‌های ما این است که دیر برای کارها اقدام می‌کنیم. باید بتوانیم با وجود تمام محدودیت‌ها وظایف خود را انجام دهیم.

غلامرضا شریعتی در این نشست با بیان اینکه خوزستانی ها قدر و منزلت خدمتگزاری و پذیرایی از زائران اربعین حسینی را درک می کنند و با شور و عشق حسینی وارد این میدان شده اند افزود:به برکت حضور مخلصانه مردم در برپایی مواکب و فراهم کردن زیرساخت ها توسط دستگاه های اجرایی و فنی استان ، راهپیمایی اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه هر سال بهتر از گذشته برگزار می شود.

وی با تجلیل از اصحاب رسانه که حماسه اربعین حسینی را به خوبی منعکس کردند و دل عموم مردم و جهانیان را به این استان ولایی و مومن متوجه کردند گفت:به لطف الهی برای برپایی اربعین حسینی همه پای کار آمده اند و به عشق امام حسین (ع) هر آنچه که در توان داشتند به میدان عمل آوردند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کار اصلی را مردم با برپایی موکب های متعدد در مرزهای و راه ها و شهرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه انجام دادند و دستگاه های اجرایی زیرساخت ها نظیر راه ، آب ، برق و درمان و امنیت را برای زائران فراهم کردند ابراز امیدواری کرد در اربعین سال های آینده شاهد پیوند هرچه بیشتر و عمیق تر مردم و مسئولان دلسوز و تلاش گر در برپایی راهپیمایی عظمت آفرین و وحدت بخش اربعین باشیم.

شریعتی با اشاره به اینکه با فراهم تر شدن زیرساخت های در چذابه و شلمچه ، رضایت زائران جلب شده است افزود:باید تلاش متولیان و دست اندرکاران اربعین حسینی بر این معطوف باشد نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را با توجه به تجارب گذشته تقویت کنیم.

وی ادامه داد:به نیابت از دولت از همه کسانی که مخلصانه در این راه تلاش کردند و قدرت و عظمت شیعه را به رخ جهانیان کشیدند تقدیر می کنم. 

شریعتی با اشاره به کمبود اعتبارات برای تقویت زیرساخت ها در مسیرهای حرکت کاروان های اربعین حسینی بیان کرد: با این وجود بخش اعظم مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

استاندار خوزستان از نقش سازنده ، تاثیرگذار و هدایت گرانه آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری در راهپیمایی و حرکت شورآفرین زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه تقدیر کرد.

شریعتی با بیان اینکه از رهنمودهای آیت ا... جزایری در سه سال اخیر بهره زیادی برده ام ابراز امیدواری کرد این محبت ها و رهنمودهای روشنگرانه وی همچنان برای مردم و مسئولان خوزستانی استمرار داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: بارندگی های امسال با وجود آنکه شاکر نعمت ها و نزول رحمت الهی هستیم ولی ادامه عملیات تکمیل زیرساخت ها به ویژه در بخش راه را در مرز چذابه متوقف کرد.

وی گفت: با بهبود شرایط جوی و توقف بارندگی ها ، عملیات تکمیل زیرساخت ها دوباره از سر گرفته می شود و پیمانکاران با وجود آنکه هنوز مطالبات دارند ولی آماده کار هستند. 

دبیر ستاد اربعین خوزستان نیز در این نشست که جمعی از فرماندهان انتظامی ، مرزبانی ، ارتش ، پلیس راه و راهور خوزستان حضور داشتند گفت: خوزستان در اربعین امسال خوش درخشید هرچند نقاط ضعفی هم وجود داشت ولی حجم کار بالا بود.

رضا نجاتی به هماهنگی و همدلی روسای کمیته های اربعین حسینی نیز اشاره کرد و این موضوع را در پیشبرد کارها موثر و راهگشا خواند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تجارب گذشته با سطح آمادگی بیشتری به استقبال اربعین حسینی سال آینده خواهیم رفت.

جانشین ستاد اربعین خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه اربعین افتخاری ماندگار برای مردم خوزستان خواهد بود گفت: خادم زائران اربعین حسینی ، افتخاری است که خداوند نصیب ما خوزستانی ها کرده است.

قدرت ا... دهقان با ابراز رضایت از عملکرد کمیته های ستاد اربعین ابراز امیدواری با سطح آمادگی بیشتر بتوانیم خدمت بیشتری به زائران امام حسین(ع) داشته باشیم.

در این نشست با اهدا لوح سپاس از دست اندرکاران و مدیران ستاد اربعین حسینی خوزستان در خدمت رسانی به زائران حسینی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار